Dag 101-103 Kampot

6 september 2019 - Kâmpôt, Cambodja

Dag 101
S ochtends vroeg opgestaan. Daarna snel een breakfast to go besteld. De bus stond namelijk al bij mijn hostel, maar de chauffeur vertelde me dat ik rustig aan kon doen. Er lijkt vaak geen haast te bestaan in Azië.

Bij het busstation stapte we over naar een meer luxe bus en grote bus.
Na een aantal uur kwam ik aan in Kampot. Gelijk veel mensen die je per motor of TukTuk ergens heen willen brengen. De prijzen waren mij te hoog, dus ik besloot te lopen.
3.5km door de hitte. Misschien was het niet de beste oplossing. De laatste 500 meter kreeg ik een lift op de scooter van een random Cambodiaan. Dat was natuurlijk erg vriendelijk.

Bij het hostel was de poort gesloten en heb ik 1-1.5 uur staan wachten terwijl een kleine poes mij gezelschap hield.
Ik besloot maar even ergens eten te halen. Toen ik terug kwam kwamen er 2 honden op mij afgerent. 1 hond blafte nogal gemeen en kroop door het hek naar mij toe.

Uiteindelijk kwam er een jongen aan. Ik bleek de enige gast te zijn en dit was niet goed doorgekomen in zijn systeem.

Ik ben voor $2,50 (€2,25) mogen blijven slapen.
Ik heb deze dag niet veel gedaan en s avonds eten besteld.
Na het eten heb ik nog een film gekeken over de gebeurtenissen in Cambodia 40 jaar geleden. De film heette "First they killed my father".

Dag 102
S ochtends opgestaan en via de app "PassApp Taxi" een TukTuk geboekt naar het centrum. Hier vond ik een nieuw hostel en heb ik ontbeten.
Ik heb direct een scooter gehuurd en ben naar Bokor gereden. Dit is een dorpje op een berg waar veel verlaten gebouwen zijn, een waterval is en het gebergte is zo hoog dat het in de wolken is.

Het uitzicht gedurende de rit was prachtig en ook de rit zelf door de slingerende wegen was leuk om te rijden.
Bovenaan ben ik eerst naar een tempel geweest en daarna na de waterval. De waterval had bruin water maar wel wel mooi om te zien. In mijn gedachte leek het een cola waterval.
De term waterval wordt nogal snel gebruikt in Azië, maar vaak zijn het stromingen of staan ze droog, maar dit was er wel echt een waterval.

Vervolgens ben ik rond gaan rijden en heb ik een aantal mooie authentieke gebouwen gezien. Omdat ik zo hoog zat in de bergen was ik letterlijk in de wolken. Hierdoor zagen de authentieke gebouwen er nog mysterieuzer uit.

Ik stond op een geven moment ook op een berg en kon gewoon niet naar beneden kijken, omdat de wolken zo dicht waren om je heen. Ook zag je duidelijk de wolken om je heen dansen.

Terug in het hostel ben ik s avonds bij een italiaan gaan eten. Even weer wat meer neutraal eten.
Daarna ben ik met een jongen uit India naar een markt gegaan. Hier was ook een groot Leo feest. (Leo is een bekend bier merk hier) Er was een groot verlicht podium in de rode kleur van het biermerk Leo en er waren diverse zangers.

Terug in het hostel ben ik gaan slapen.

Dag 103
S ochtends ontbeten en ohhh wat is het fijn in dit hostel goede koffie te hebben.

Ik ben daarna naar Kep gereden. Een plaatsje aan de zee. Het plaatsje was behoorlijk rustig en een cola koste 2 dollar (€1,80). Dit is een absurd bedrag voor Azië.
Er was niet veel te doen en ik ben snel terug gereden.

Terug in het hostel heb ik niet meer veel gedaan. Mijn busticket had ik aangevraagd en ik ben naar de ATM geweest, want de volgende dag zou ik naar de eilanden gaan waar geen ATM's zijn. Daarna nog laat in de middag een Fried Noodle gegeten aangezien ik alleen nog maar ontbijt had gehad.

S avonds ben ik weer naar de Italiaan gegaan. Maar dit keer voor de lasagne. Helaas begonnen mijn maag en darmen aan het einde van deze maaltijd op te spelen.

Terug in het hostel heb ik met ORS en diarreeremmers aan de slag gemoeten. Gedurende de avond ben ik in bed een serie gaan kijken. (LaCasa de Papel).

Daarna ben ik gaan slapen.