Dag 110 Ankor Wat

13 september 2019 - Siem Reap, Cambodja

Dag 110

Ik sliep in mijn kleding die ik die dag aanwilde doen om mezelf zo vroeg in de ochtend tijd te besparen.

Om 3.45 AM ging mijn wekker. Snel tandenpoetsen en ontbijten.
Ik smokkelde van het 2 dollar (€1,80) ontbijt buffet (toast, gekookte eieren, jam en banaantjes) 4 kleine banaantjes mee in mijn tas en at daarnaast genoeg om een goed begin van de dag te hebben.

Om 4.30 ging ik samen met de 2 Britse meiden en daarnaast ook 1 Meisje uit New Zeeland in een TukTuk. We werden naar een kaartjes kantoor gebracht waar we dagkaarten kochten voor 37 dollar (€34,30).
Daarna reden we meteen door naar Ankor Wat.
De eerste tempel was ook gelijk de hoofdtempel genaamd Ankor Wat. Deze tempel staat ook afgebeeld op de vlag van Cambodia.

De bedoeling was dat we hier een sunrise zouden zien. De zon komt namelijk altijd precies op achter deze tempel. Helaas bleef door de bewolking een echte zonsopkomst uit.

Ik ben rondgelopen door dit magische complex met een paar andere meiden. Ik verloor namelijk de 2 Britse meiden al gauw.

Terug bij de TukTuk reden we naar de tweede tempel "Ankor Thom". Een tempel waar veel gezichten van boedha in verwerkt zijn.

Na deze temple reed de TukTuk ons naar een restaurant. We kregen een restaurant aangewezen en iedereen schrok van de immens hoge prijzen.
Al snel stond iemand op ging bij de buren kijken. Het meisje uit New Zeeland deed dit ook en ik volgde dus ook hun voorbeeld. De prijzen waren hier bijna de helft van het eerste restaurant. (Vermoedelijk krijg de TukTuk chauffeur een commissie als die ons bij dat restaurant naar binnen krijgt).
Al snel zat bijna iedereen van de ochtend tour in het goedkopere restaurant.

De derde tempel was de Thomb Raider temple. Hier was namelijk de film Thomb Raider opgenomen. Ik herkende de temple snel van internet, omdat ik bomen zag die groeide op de muren.

Als laatste gingen we naar een vierde tempel. Mijn TukTuk genootjes wilde snel door deze tempel gaan. Ze waren het tempels bezoeken een beetje beu.
Ik nam rustig mijn tijd, want ik betaalde immers voor de volle tour.

Terug in het hostel (rond een uur of 11) heb ik mezelf meteen ingeschreven voor de middag tour. (12.30)

Tussendoor een powernap gedaan en me opgefrist. Nog voor de middag tour begon had ik nieuwe vrienden gemaakt.
Ik ging weer met 3 meiden op pad. Ze waren allemaal ouder dan ik en dat merkte ik direct met betrekking tot de interesse in de tempels en de gespreksstof.

De middag tempels waren een stuk minder indrukwekkend, maar het gezelschap was een stuk beter.
We hebben geprobeerd de sunset nog te kunnen zien, maar de wolken waren helaas te dicht. Er was dus niet een sunset te zien.

S avonds ben ik met de meiden gaan eten en heb ik Amok gehad. Een typisch Cambodiaans gerecht wat op een soort curry met een lemon taste leek.

S avonds heb ik nog even mijn rust genomen en daarna ben ik gaan slapen.