Dag 111-113 Siem Reap

13 september 2019 - Siem Reap, Cambodja

S ochtends opgestaan en ontbijt genomen.
Na het onbijt had ik 2 duitse meiden (Katja en Anja) leren kennen van 31 en 32 jaar. Ik had een verrassend goede klik met hun. Helaas gingen zij die middag naar de Ankor wat temples.

Die middag ben ik naar de kapper geweest. Hetzelfde als voorheen liet ik aan de hand van een foto zien wat ik exact wilde.
Terug in het hostel heb ik weer mijn Loc Lak besteld. Een gerecht wat ik echt ga missen.

De rest van de middag heb ik rustig aan gedaan en heb ik series gekeken.

S avonds kwamen Anja en Katja terug. Ze herkende me niet na mijn knipbeurt. Ook al keken ze me één keer recht in de ogen aan.

Ik ging weer bij ze zitten en daar was ook een jongen bij ditmaal. Hij heette Florian. Hij was net als Katja en Anja ook Duits.
S avonds zijn we met zijn vieren naar een restaurant gegaan en hebben we wat biertjes gedronken.

Terug in het hostel ben ik heerlijk gaan slapen.

Dag 112
S ochtends opgestaan en ontbeten met mijn 3 nieuwe Duitse vrienden. Zij gingen daarna na de ochtend tour voor Ankor wat. Ik ben deze ochtend opzoek gegaan naar een draagbare hardeschijf. Mijn foto opglag op mijn telefoon was vol en het leek mij goed alles te backuppen.

Onderweg naar een computer winkel is helaas mijn slipper kapot gegaan. Al na de eerste maand zijn mijn slippers hard achteruit gegaan, maar vandaag was er toch een einde aan gekomen.
Ik liep op bloten voeten door de stad naar een winkel waar ik nieuwe slippers kocht voor 3 dollar (€2,70) het waren absoluut niet de beste of mooiste, maar ze werken.

Uiteindelijk vond ik voor 60 dollar (€54,-) een hardeschijf. De hele middag ben ik bezig geweest met backuppen van mijn bestanden.

S avonds ging ik met de 3 Duitsers weer uit eten. Katja en ik besloten daarna ook voor een voet massage te gaan. Het was veel beter dan de voetmassage die ik ervoor in Thailand had.

Op de terug weg liepen we nog langs een markt. Hier heb ik mini vlaggetjes gekocht van de landen waar ik naar toe ben geweest.
1 vrouw begon op 2 dollar per stuk (€1,80) ze zakte na wat onderhandelen 2 voor 1 dollar (€0,90).
Ik zei ik later nog terug zou komen.
Uiteindelijk vond ik ze ergens ander 7 voor 2  dollar (€1,80).

S avonds ben ik heerlijk gaan slapen.

Dag 113
De volgende ochtend ben ik vroeg opgestaan, omdat Katja en Anja vroeg zouden vertrekken. Helaas was Anja te ziek om met de bus mee te kunnen.
Na het ontbijt ben ik nog even terug naar bed gegaan.

Smiddags zijn we wat gaan chillen waarna ik, Florian en Katja met de fietstocht mee gingen.
Deze tocht werd georganiseerd door het hostel.
We kwamen langs een tempel en een school.
We kregen te horen dat de gemiddelde Cambodiaan 150 dollar per maand verdient (€135,-) en dat terwijl ik zo'n 20 euro per dag uitgeef.

Even verder in de fietstoer gingen we van de verharde weg af. We kwamen langs rijstvelden en stopte bij een huisje. Achter dit huisje was een groot meer met lelies.
De tourleider kon de lelies omvouwen tot lelies in de vorm van een soort roos.

Bij dit huisje hebben we boven een vijver met grote vissen gegeten aan kleine tafeltjes. Dit was heel leuk om te doen en je kreeg zo veel contact met verschillende mensen.

Eenmaal terug in het hostel hebben we even een biertje gekregen van een Amerikaan, want het was "4th of July".

Daarna zijn we met zijn drieën opzoek gegaan naar een massage. We hadden een schouder, hoofd en rugmassage genomen.

Terug in het hostel ben ik heerlijk gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl