Dag 146-147 Cameron Highlands

18 november 2019 - Cameron Highlands, Maleisië

Dag 146
S ochtends vroeg opgestaan. We hebben ons uitgechecked en hebben de boot genomen naar het vaste land.
Hier konden we een busticket boeken naar Ipoh. Deze zou een uurtje later om 11 uur vertrekken.
In de tussentijd heb ik even wat gegeten. Wessel die mee ging naar de Cameron Highlands at niets.

Om 11 uur ging de bus naar Ipoh hier hadden we een overstap van 2 uur naar de Cameron Highlands. Ook bij deze overstap weer even wat gegeten.

Aan het einde van de middag waren we in Cameron Highlands. We liepen met zijn tweëen naar ons hostel, checkte in en gingen chillen.
Al snel maakte we vrienden en we gingen met een groepje uit eten.
We kwamen terecht bij een Indian place.
We hebben hier met ongeveer 8 personen heerlijk gegeten. Vervolgens zijn we een kleine wandeling gaan maken door de stad en zijn we gaan chillen in het hostel.

Een tijdje laten ben ik heerlijk gaan slapen.

Dag 147
S ochtends opgestaan en ontbijt genomen. Toast met chocolade pasta. Chocolade pasta had ik nog maar zelden gezien in Azië.

We zijn met 4 mensen naar de bushalte gegaan en hebben hier een taxi gehuurd voor 75RIM ( €16,67) voor 3 uurtjes.

Deze taxi bracht ons naar de theevelden. Bij het eerste theeveld waren ze thee aan het oogsten en bij het tweede theeveld was er een theefabriek.
Uiteraard hebben we ook een theetje geproefd.

Terug van de thee excursie zijn ik en Wessel weer even Indisch gaan eten. Een lekkere pittige Chicken Tikka Massala en wat Naanbrood met kaas erin maakte mij wel gelukkig. Daarna ben ik snel een miniatuur vlag gaan kopen van Brunei, want stiekem wil ik dat land ook nog even mee pakken.

Vervolgens zijn we met zijn tweëen een hike gaan doen. Het uitzicht aan de top van de berg was niet heel bijzonder, maar de wandeling was een die ik nog niet veel had gedaan. Namelijk smalle paadjes waarbij omhoog en omlaag veel afwisselde. Normaal ga je naar de top en daarna naar beneden.

Terug van de wandeling ben ik gaan douchen en chillen. Ik probeerde ondertussen tickets te boeken naar Brunei, maar de site van Airasia wilde blijkbaar niet dat ik zou betalen en gaf mij iedere keer een foutmelding.

Tegen de avond begon ik het wel erg koud te krijgen. Het was rond de 20 graden buiten, maar ik had toch een lange broek, een t shirt met lange mouwen en een dikvest nodig.

We zijn deze avond met zijn driëen gaan eten.
Het meisje dat mee ging wilde graag pizza, dus gingen we naar een Italiaan.
Onderweg naar het restaurant kwamen we langs het busstation en probeerde ik informatie te winnen over de bus de volgende dag naar Taman Negara. Wessel en ik besloten de dag later naar Taman Negara te gaan.

S avonds terug van het restaurant zijn we nog wat gaan chillen en probeerde ik weer tickets te gaan boeken naar Brunei. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Daarna ben ik gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl