Dag 148 Taman Negara

22 november 2019 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Dag 148
S ochtends opgestaan, vervoegd ontbijt gevraagd en naar het busstation gegaan.
Daar hebben we een bus- en bootticket gekocht naar Taman Negara.
De bus zou 8.00 vertrekken maar om 9.30 rden we pas Cameron Highlands uit vanwege gasten die te laat waren en communicatie problemen.

We kwamen aan tegen de middag bij een bus terminal voor Taman Negara. Hier moesten we ons fotopaspoort en paspoort voor de entree aanvragen. Je moest namelijk toeslag betalen als je fotos wilde maken in de Cameron Highlands. Het entreepaspoort van het park was 1RIM (€0,22) en het fotopaspoort 5RIM (€1,11).

Gedurende het papierwerk en het wachten hadden Wessel en ik ook nog een Nederlamds koppel leren kennen.

Na een flink lange tijd wachten had iedereen zijn papieren op orde.
We kregen te horen dat de boottocht niet doorging waar we wel voor betaald hadden omdat het water te laag stond. In plaats daarvan kregen we een tweede busrit. (De boot was een duurdere optie en nu kregen we de goedkope optie zonder het verschil terug te krijgen).

Wessel en ik gingen met de 2 Nederlanders achterin de 4 zitters van de bus zitten.
We hadden een gezellige rit.

Aangekomen bij Taman Negara kregen we een kleine uitleg. Een paar mensen waren nog geirriteerd van het feit dat de boot niet door was gegaan ondanks mensen ervoor hadden betaald.
De jongen van het Nederlandse koppel was ook geirriteerd. Hij kreeg het uiteindelijk voor elkaar om voor ons 4e gratis drinken te scoren.

Mensen werden weggebracht met een pickup naar hun verblijven toe. Wessel en ik waren laat met boeken en wij kwamen zo bij een van de slechtste hostels terrecht (volgens booking.com).
We waren de laatste die weggebracht werden en er kwam ook een Spaans meisje genaamd Eli bij ons in achter op het bankje in de bak van de Pick up.
Met zijn 3e kregen we al snel een klik.

We kwamen smiddags redelijk laat aan en we maakte gelijk onze bedden klaar. Dit moesten we gek genoeg zelf doen.
Ik claimde in de eerste instantie een onder bed in deze gigantische slaapzaal, maar ik zag al snel dat boven Eli het enige stekkerpunt zat.
Ik claimde dat bed en gebruikte mijn Wereldstekker voor Eli en mij.

We wilde s avonds een safari doen en deze boekte we ook snel. Echter kregen we snel te horen van andere gasten dat deze safari een ramp was.

In de tussentijd hebben we nog even in de rivier gelegen die voorbij ons hostel/resort stroomde.

Ik wilde snel nog muggenspray halen in het dorpje voordat we die nachtsafari zouden doen, maar helaas hadden ze die hier niet.

Omdat we zoveel slechte dingen hoorde over de nacht safari van andere mensen cancelde we deze en wilde we het omboeken naar een loop nacht safari, maar deze was helaas vol. Echter kregen we wel onze 40RIM (€8,88) terug.

Als avondeten hebben we deel genomen aan het buffet voor 20RIM (€4,44)

Daarna hebben wij voor de volgende dag de middagtour geboekt, hebben we de walking nacht safari voor de volgende dag geboekt, en heb ik gevraagd of ze nog bustickets hadden voor de 10e naar Perhentian, want de 11e is een feestdag en rijden er geen bussen werd ons verteld.

We zijn daarna eerst even gaan kaarten. Waarna we in het dorpje wat biertjes wilde halen, maar zonder succes.

Eli had een Pick Up chauffeur van het resort gevraagd of hij ons op en neer kon rijden naar het resort. Hij had nog 1 klusje staan en daarna kon hij ons wel rond rijden.

Achter in de pick up naar de mini markt kwamen we ook de jongens van de nachtsafari tegen.
Terug in het resort speelde we het spelletje 21e en hadden we het reuze naar onze zin.

Halver wege de avond kwam er een gerirriteerde groep terug van de nachtsafari.
Ze waren een beetje boos want het enige wat ze gezien hadden in deze 2 uur durende safari was een kat.
Wij waren stiekem blij dat we gecanceled hadden.

Wij speelde ons spelletje verder en besloten tegen ongeveer half 12. Om in het donker de rivier in te gaan.
We gingen snel naar de rivier toe en gingen zwemmen in ons ondergoed.

We hebben daarna nog met zijn 3e gechilled en zijn gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade