Dag 149 Op safari in de Taman Negara

28 november 2019 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Dag 149

Opgestaan en deelgenomen aan het ontbijt buffet. Daarna kreeg ik te horen dat het hostel geen bussen meer had. Ik moest dus naar een busticket bureau om te kijken of ze daar bussen hadden.

We maakte ons klaar en gingen weer zitten op  de bankjes achter in de bak van de pickup.
Ik regelde snel mijn bus en bootticket bij het ticketbureau die bij de ingang van het Taman Negara park was.

We gingen vervolgens verder het park in en besloten richting een rivier te gaan.
Hier deden we eigelijk het zelfde als de avond ervoor en sprongen met ons ondergoed in de rivier.
Na een tijdje liepen we terug en aten wat bij de ingang van het park.

Om het park daadwerkelijk in te kunnen moet je met een klein bootje een riviertje oversteken, maar op deze manier kunnen er niet ongevraagd voertuigen het park in komen.

Her duurde vervolgens 2 uur voordat we opgehaald werden met de Pick Up, maar nadat een Nederlandse man 2x had gebeld naar het resort kwamen ze eindelijk op dagen.

Eenmaal terug hadden we 20 minuten om ons klaar te maken.

We gingen vervolgens op boot safari naar een klein dorpje. Tijdens de safari hadden ik en Eli ons hostel geboekt op het eiland Perhentian, althans dat dachten we eerst. Blijkbaar hadden we geboekt op het vaste land in Kuala Besut. 10 kilometer van Perhentian af.

Per Longtailboot werden we naar het dorpje gebracht. Vervolgens hebben we daar gezien hoe ze vuur en blaaspijltjes maken en hebben we zelf ook mogen schieten met de blaaspijltjes.

Eenmaal verder gingen we een soort bootrace doen. Echter ging het hier niet om de snelheid, maar om elkaar zo nat mogelijk te maken. De 2 boten vaarde heel kort bij elkaar en daardoor hadden mensen de kans om elkaar helemaal nat te spetteren. En nat ben ik zeker geworden.

Een stukje verderop stopte we en gingen we in de rivier zwemmen. De stroming was sterk, maar in het water voel ik me altijd wel in mijn element.

Terug bij de kade werden we opgehaald door een pick up en hebben we ons opgefrist en hebben we deelgenomen aan het buffetdiner voor 20RIM (€4,44).

S avonds gingen we op nachtsafari. Al gauw stopte we en zei de gids kijk omhoog. Recht boven mijn hoofd op ongeveer 3 meter hoogte zat een slang in de boom. Het was geen gigantische, maar wel een echte wilde slang die in de jungle woont.
In deze jungle leven ook zwarte panters en tijgers. Helaas worden deze maar zelden gespot.

Deze avond heb ik slangen, wandelende takken, schorpioenen, tarantulas, een baby hertje en nog anderen kleinere dieren gezien.
Ik vond het allemaal heel intressant en vond dit ook een geslaagde avond.

Na deze nachtsafari scoorde we snel een paar biertjes en werden we opgehaald met een pick up. Normaal zitten er altijd bankjes in de pick up. Dit keer gingen we gewoon op het dak zitten van de cabine en moesten we ons goed vast houden.

Eenmaal terug hebben we nog onze biertjes gedronken en zijn daarna gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade