Dag 159 George Town op het eiland Penang

23 december 2019 - George Town, Maleisië

Dag 159

S’ochtends vroeg opgestaan, ontbeten en naar het vliegveld gegaan. Ik checkte mijn bagage in en ik probeerde nog wat geld om te wisselen. Ik liep vervolgens door en al snel kwam ik in een behoorlijk lege ruimte als vertrekhal. Ik had mijn gate gevonden en er stonden heel veel Indische mensen met een sportoutfit aan die India vertegenwoordigde. Verder waren er misschien nog tien andere mensen.

Om 9.50 vertrok mijn vliegtuig en ik heb genoten van het uitzicht van de vlucht. Ik vloog weer over zee en ik zag hier en daar ineens uit de zee een heel klein eilandje steken. Duidelijk onbewoond.

Terug geland in Kuala Lumpur moest ik een overstap maken, mijn bagage ging automatisch en zelf moest ik door de douane heen en had ik veel te veel tijd over. Ik was namelijk om 11:50 geland en de volgende vlucht zou vertrekken om 15:45. In de tussentijd had ik nog wat gegeten, maar de broodjes die ik had besteld waren nou niet zo geweldig. Voor de rest was het veel wachten.

Mijn overstap zou naar George Town gaan op het eiland Penang. George Town is bekend over de vele muurschilderingen die door de stad heen te zien zijn.

Om 17.00 uur landde ik op het eiland Penang. Hier zou ik ook Eli weer voor één dag ontmoette, want zij had ongeveer nog dezelfde locaties over als waar ik nog heen wilde gaan. Eli en ik zoude elkaar weer ontmoette bij een hostel in de stad. Ik nam een Grab ernaar toe en daar waren we weer herenigd.

Het hostel was een beetje bijzonder en naast dat er een glazen douche rechtstreeks in de kamer stond, was er ook nog een aparte douche op de gang met meer privacy.

We gingen snel naar een foodcourt toe waar Eli al een paar keer was geweest.

Een mooi plein met tientallen tafels en stoelen. Rondom dit plein waren wel 30 kraampjes die allemaal eten verkocht. Je had keuze uit zeker 200 verschillende dingen. Je kon drinken bestellen bij personeel wat rondliep en zo had je je tafel geclaimd.

Eli eerst snel wat eten bestellen en ze had een döner gerecht besteld. Iets wat mij zeer erg aansprak dus ik bestelde het zelfde. Vervolgens hadden we ook nog een dessert  gescoord. Ik nam ook een biertje, maar besefte me weer al te goed dat alcohol in Maleisië erg prijzig is.

Gedurende deze avond was er live muziek van een paar zangers. Vlak voor het podium zaten meerdere Nederlandse families en deze genoten vooral van de lekkere klassieke meezingers waar uiteindelijk zelfs polonaises uit kwamen.

Probeer dan maar is aan een Spaans meisje uit te leggen wat ze aan het doen zijn. Eli sprong op en ging mee in de polonaise. Het is hartstikke fijn wanneer je vrienden weet te creëren op reis waarbij je je niet hoeft te schamen en gewoon lol kunt maken.

Aan het einde van de avond zijn we terug gegaan naar ons hostel. Eli ging namelijk de volgende dag al verder naar Langkawi. Dit was ook mijn volgende bestemming, maar ik wilde eerst nog de beroemde grote tempel en de kunstwerken in Georgetown gaan bekijken.

We zijn dus maar heerlijk gaan slapen.