Dag 160 De tempel in George Town

23 december 2019 - George Town, Maleisië

Dag 160

S’ochtends opgestaan. Er zat geen ontbijt bij dit hostel in, dus ik ben samen met Eli nog naar het winkelcentrum gegaan. Hier hadden we een plekje gevonden waar we konden ontbijten.

Ik bestelde rijst met gefrituurde kip. Ondanks dat het ons ontbijt was, was het toch al half 12, dus dit was goed te doen als ontbijt.

We zijn daarna terug naar het hostel gegaan, waar ik Eli weer heb uitgezwaaid. Zij ging naar Langkawi toe. De kans is groot dat ik morgen ook zal gaan.

Ik ging vlak erna met een Grab naar de Kek Lok Si tempel. Een gigantische tempel gebouwd op de zijkant van een berg.

Toen ik daar aankwam liep ik een beetje rond. Ik zag al snel een vijver vol met wel 100 schildpadden. Aan de zijkant kon je voor een paar RIM wat groente kopen om de schilpadden te voeren. Dit leek me wel even leuk om te doen, dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Ik ben daarna verder omhoog gegaan in het tempelcomplex. Het tempelcomplex voelde een beetje aan als een doolhof. Steeds kwam je bij doodlopende uiteindes uit. Ook zag je hier en daar wel is wat bedelaars die om geld vroegen. Gedurende mijn wandeling omhoog kwam ik af en toe mensen tegen waarmee ik even kon praten.

Op een bepaald stukje van de tempel moest je entree betalen om dit stukje te mogen betreden. Het ging om kleine bedragen en het was immers bijna het einde van mijn reis. Ik wilde dus wel graag nog alle mogelijkheden mee pakken. In één gedeelte was een hoge toren. Hier kon je naar boven en had je best een mooi uitzicht over een groot gedeelte van het eiland. Hier ontmoete ik ook twee Engelse meiden waarmee ik even heb gepraat, maar daarna gingen zij en ik weer verder.

Een ander betaald gedeelte was een gigantisch standbeeld wat in open koepel stond wat hoger in de berg. Je moest er heen met een lift en deze lift koste ook weer een paar RIM. Onderweg naar boven leerde ik een Duits meisje kennen, genaamd Sonja. We liepen nog samen rondom dit standbeeld, maar we hadden allebei ook het tempelcomplex al gezien.

Ik en Sonja namen samen een Grab terug richting de stad. Ik besloot nog even te gaan kijken voor de ticket verkoop voor de boot naar Langkawi, want deze wilde ik morgen middag dan pakken.

We kwamen aan bij een haven, maar uiteindelijk werden we doorverwezen naar een andere plek waar we tickets konden kopen. Het had even geduurd, maar uiteindelijk waren er vele ticket kantoortjes naast elkaar waar je de tickets kon kopen. Ik kocht een ticket en ze vertelde me waar ik de volgende middag moet zijn om met de boot mee te gaan. Dit was om de hoek van het ticketkantoor.

We liepen verder opzoek naar little India, want deze zou ook hier in George Town moeten zijn.

Na een tijdje zoeken kwamen we bij little India uit. We zagen een klein tentje langs de weg en dit was een restaurant. We besloten maar even een hapje te gaan eten, het was immers al kwart over vijf. Ik was hopende op een vindaloo of chicken tikka massala, maar ze hadden een heel klein menu en deze twee gerechten hadden ze niet. Uiteindelijk viel mijn keuze op chicken sambal. Kip in een sambal saus. De kok zei dat het heel pittig was, maar om eerlijk te zijn had ik wel is pittiger gegeten. Volgens mij zijn mijn smaakpapillen inmiddels al kapot gebrand als aankomt op pittig eten.

We gingen na het eten beiden terug naar ons hostel. We besloten s’avonds samen naar de foodcourt te gaan waar ik gister avond met Eli had gezeten. Ik en Sonja hadden nummer uitgewisseld.

Ik ging mij opfrissen in mijn hostel en Sonja kwam na ongeveer ander half uur mij ophalen bij het hostel aangezien het voor mij een stuk dichterbij was.

Eenmaal bij de foodcourt kwamen we bij dezelfde tafel uit als waar ik de avond ervoor met Eli zat. Natuurlijk even snel een foto maken van het tafelnummer om naar Eli te sturen.

De sfeer was weer gezellig al hoewel ik Eli wel miste. Ik bestelde deze avond een Vindaloo. Dit is de pittige Indische curry. Daarnaast besteld ik ook nog een wonton soep, want Sonja had mij hiertoe tot verleid. Ik had achteraf ook helemaal geen spijt van mijn keuzes.

S’avonds liepen we weer terug naar ons hostel en besloten ik en Sonja de volgende ochtend samen een route te gaan doen van de muurschilderingen in George Town voordat ik op de boot zou gaan naar Langkawi.

Daarna ben ik in dit hostel in mijn privé kamer gaan slapen