Dag 166 Shoppen in Kuala Lumpur

15 januari 2020 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 166

S’ochtends opgestaan. Dit keer was er geen ontbijt inbegrepen bij dit hostel.

We gingen weer naar het Indische restaurant waar we de avond ervoor ook hadden gegeten, maar dit keer voor ontbijt. Ik bestelde een cheese onion Dosa. Dit is weer die soort Indische pannenkoek die je geserveerd krijg met verschillende gravy’s. Gravy’s zijn dan weer soort Indische sausjes.

Vervolgens gingen we met de monorail weer naar een winkelcentrum. Ik heb veel gezocht deze dag naar een telefoon. In deze shopping mall stonden namelijk tientallen stands waar ze allemaal Samsung telefoons aanboden en ieder voor een andere prijs. Uiteindelijk gingen de prijzen zelfs zo laag dat ik er weinig van geloofde.

Beneden aangekomen bij een officiële telefoon winkel vroeg ik hoe het kon dat deze telefoons zo goedkoop waren. De verkoper van deze winkel vertelde mij dat deze telefoons of nep waren of dat ze echt waren, maar alleen geschikt waren voor Aziatische simkaarten. Thuis in Nederland zou je er dan pas achter komen dat ze niet werken.

Gedurende deze middag was ik Eli vaak kwijt geraakt, want zij wilde zo snel mogelijk zo veel mogelijk souvenirs en spullen kopen.

Laat in de middag zijn we gaan eten bij een fastfood keten genaamd 4 fingers. Het typisch Aziatische eten was de laatste week wel wat minder geworden. Ik bestelde gefrituurde kip met friet en een Sprite. De friet was heel bijzonder gekruid, maar super lekker.

In het midden van de shopping mal was een spel aan de gang. Wanneer je meer als 650RIM (€141,30)had uitgegeven in de shopping mall en je het bonnetje liet zien mocht je meespelen. De bedoeling was om een goudstaaf te pakken uit een plexiglas bak. Echter was het gat waardoor je de goudstaaf terug moest trekken precies zo groot dat je hand er maar net doorheen past, dus als je de goudstaaf vast had  kon je je hand er niet doorheen terughalen. Je moest dus die goudstaaf heel losjes tussen je vingers vast pakken, maar toen kwam het volgende probleem. De bodemplaat van deze bak was namelijk magnetisch en deze trok de hele tijd de goudstraf terug naar beneden als je het uiteindelijk toch lukte kreeg je 30.000RIM (€6521,74). Niemand die dit dus lukte.

Aan het einde van de middag kocht Eli eindelijk een reiskoffer die ze al de hele tijd zo graag wilde.

We gingen terug naar het hostel, want Eli ging al deels voorbereiden en ik ging even chillen.

S’avonds gingen we terug naar het hostel. Het idee was namelijk dat Eli nog wat eten kon scoren voor in het vliegtuig. We kochten in een supermarkt eten voor Eli. Hier waren ook kruiden te vinden per emmer van 12L waar onder pure sambal kruiden en chili vlokken. We eindigde in de H&M en ook al gingen we kijken voor Eli. Kwam ik naar buiten met een trui die ik nog steeds tot op de dag van vandaag super fijn vind zitten.

S’avonds probeerde we nog ergens in de shopping mall eten te scoren, maar helaas zat dit er niet meer in. Dit kwam omdat de shopping mall ging sluiten en we alleen nog maar food to go mee konden krijgen, maar dat wilde we niet. Uiteraard konden we buiten de shopping mall nog wel eten vinden, maar op dit moment was de vermoeidheid groter geworden dan de eetlust.

We zijn uiteindelijk terug gegaan naar het hostel en gaan slapen.