Dag 167 Op naar mijn laatste hostel

15 januari 2020 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 167

S’ochtends ging Eli weg. We hadden vaarwel gezegd en ze ging terug naar Spanje. Ik bleef nog even in mijn bed liggen en ik besloot daarna van hostel te gaan wisselen.

Eli adviseerde mij een hostel genaamd “Mingle Street”. Dit was het eerste hostel waar Eli was geweest op haar reis en ze vond dit één van de betere hostels. Voor mij zou dit ook tevens mijn laatste hostel zijn.

Ik checkte uit en boekte een Grab. Deze bracht mij naar Mingle street toe. Helaas was dit de Mingle bar en niet het hostel Mingle Street, maar ja ik betaalde dan ook een stukje minder, omdat dit minder ver was. Ik liep door en na een goede wandeling kwam ik aan zetten bij een hostel. Ik liep eerst het verkeerde hostel binnen, maar toen zeiden ze me dat ik aan de andere kant van de straat moest staan.

In het juiste hostel dropte ik mijn spullen, maar ik kon nog niet inchecken, omdat ik veel te vroeg was. Ik vroeg een jongen die voorheen ooit werknemer was geweest in dit hostel naar een restaurant om te eten en bij voorkeur een goede Chicken Tikka Massala. Hij verwees me naar een Indisch restaurant. Ik moest een paar steegjes door die een beetje waren gevuld met kleine verkoopstalletjes, maar daarna zag ik het Indische restaurant.

Helaas kon ik dit restaurant nog geen Chicken Tikka Massala krijgen. Ik besloot uiteindelijk op advies voor een Roti te gaan. Het leek op een Dosa waarin een soort aardappel groente puree zat. In 3 blikken kon je zelf je gravy’s opscheppen die je wilde. Het was niet mijn meest favoriete Aziatische gerecht, maar het was prima te eten.

Ik ben terug naar het hostel gegaan en ik had vervolgens een Grab geboekt richting de Batu Caves. Dit is een grot waar je naar binnen kan door een grote regenboog kleurige trap te beklimmen.

Ik kwam aan bij de Batu Caves en het was enorm druk. Buiten bij deze grot stond een enorm groot goud standbeeld en een Indische tempel en ik herkende de gekleurde traptreden en het gouden standbeeld van foto’s.

Eenmaal aangekomen bij de trappen liepen heel veel kleine aapjes rond. Dit waren dezelfde soort aapjes als dat aapje wat mij aan het begin van mijn reis gebeten had.

Ik probeerde de aapjes een beetje te ontwijken terwijl veel mensen er juist heel dicht bij kwamen en foto’s van ze maakte. De aapjes waren duidelijk opzoek naar eten dat de mensen achterlieten.

Eenmaal in de grot waren nog kleinere Indische tempels. Toen ik zelfs helemaal in het midden van de grot aan kwam was een mooie grote opening waar de zon naar binnen scheen. De zijkanten van de grot waren hier dan ook mooi beklommen met struiken en bomen.

Ik ging weer terug naar buiten en ik besloot maar weer terug te gaan. Mijn verwachtingen waren helaas groter dan wat ik gezien had. Misschien was dit ook gekomen door het feit dat ik al veel grotten en al veel bijzondere dingen had gezien in mijn reis.

Ik besloot om de trein terug te nemen. In de trein zag ik wel iets bijzonders. Er stond namelijk een bordje met “deze coupé is alleen voor vrouwen”, dit zou vast met een geloof te maken hebben, maar ik moest dus een coupé verder gaan zitten.

Ik was nog opzoek naar een rugzak en ik had langzamerhand wel het gevoel dat ik al het typisch Aziatische had gezien. Ik ging dus naar het winkelcentrum en daar ging ik opzoek naar een goede tas voor weinig geld. Al snel kreeg ik verschillende verkopers om mij heen en allemaal beweerde ze hartstikke goedkoop te zijn. Maar toen ik eenmaal zei dat ik dezelfde tas ergens anders voor minder had gezien zakte deze verkopers ook weer in prijs. Op deze manier ging ik van winkeltje naar winkeltje om ze tegen elkaar uit te spelen.

Uiteindelijk ging ik weer eten bij de fastfood keten 4Fingers. Helaas was ik dit keer alleen, maar het eten was wederom ontzettend lekker.

Uiteindelijk kocht ik een tas bij een winkel waar ze vaste prijzen hanteerde. Ook was deze winkel een stuk officiëler dan al die kleine winkeltjes aan de zijkanten.

Ik ging terug naar het hostel en was blij met mijn nieuwe tas.

In mijn hostel was een nieuw Belgisch meisje gearriveerd. Ik praatte een beetje met haar en wat bleek. Ze was net aangekomen vanuit Belgë. Ook was er in mijn kamer een Japanse jongen, maar meer als hallo werd er niet gezegd.Ik ging nog snel met de jongen die voorheen werknemer was geweest in dit hostel naar hetzelfde Indische restaurant als waar ik had ontbeten. We hadden namelijk allebei nogal trek. Ik was deze ochtend naar een ander restaurant gegaan als wat hij mij voorstelde. Hij was dus ook nieuwsgierig naar welk restaurant ik dan was geweest. In het restaurant had ik voor de laatste keer een Vindaloo besteld. Daarna vertelde hij mij dat er ook een Mac cafe in de buurt was. Hier kon je snel langs en voor 1RIM €0,22 kon je daar een softijsje halen. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens kwamen we iets na 6 uur weer terug in het hostel.

Voor het avondeten had ik mij aangemeld voor het familiediner om 7 uur. Het was dus nog maar een uur geleden dat ik het Indische restaurant uit kwam gelopen. Bij het familiediner kwamen verschillende mensen bij elkaar, waaronder twee Nederlandse meiden een jongen uit Saudi Arabië, de Japanse jongen en nog een aantal andere mensen.

We kregen Nasi Lemak. Dit is Rijst met saus die gebaseerd is op vis. Ik vond deze saus nooit zo lekker, maar ja dat gebeurd soms wanneer je je opgeeft voor een gezamenlijk familie diner.

S’avonds hadden we met een groep rond het zwembad gehangen en een beetje met een bal en frisbee gespeeld.

Ik was behoorlijk moe en ik ging deze avond niet te laat slapen.