Dag 19 Tiger Cave Temple en de Emerald Pool

22 april 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Het was 3 uur snachts dat ik wakker werd. Opgefrist en al zat ik buiten te wachten op Jo Anneke. Een half uur later ben ik toch gaan checken waar ze bleef. Wat bleek... de klok was verzet. Ik dacht dat het inmiddels 4.30 was maar het was 3.30.
Teeug naar bed voor nog 3 kwartier slaap.
Om 4.30 zaten we dan toch op onze scooters. Klaar voor een rit van meer dan uur naar de Tiger Cave Temple. Eenmaal aangekomen kwamen 2 oude vrienden van Jo Anneke ook aanzetten. We besloten met zijn 4e de hellse 1276 treden te gaan beklimmen. Iedere treden is anders qua hoogte, diepte en kwaliteit.
Voor we konde beginnen aan de klim moesten we in het donker de ingang zien te vinden. Iets van 20-30 honden kwamen ons blaffend tegemoet. Ze kwamen om ons heen staan en dat gaf een akelig gevoelig. De huilende en blaffende honden leken voor ons gevoel wel hongerige wolven. Even doorbijten dachten we en ervoor gaan.
Ik en Jo Anneke klommen een stuk sneller dan de andere 2 wie we uiteindelijk ook achter ons lieten. Onze doelstelling was namelijk de zonsopkomst zien vanaf de top. En we hadden nog maar 40 minuten voor deze klim.

Eenmaal aangekomen op de top. Was het uitzicht adembenemend. Helaas was het bewolkt, dus een echte zonsopkomst zat er niet in. Ondanks dat heb ik echt genoten van het 360 graden uitzicht dat je hebt.

Eenmaal beneden aangekomen kwamen er bussen vol chinezen aan. Volgens mij waren we net optijd weg voordat alle toeristen er waren.

Jo Anneke en ik besloten direct verder te rijden naar de Emerald Pool. Een natuurlijke plas water dat zo helder Blauw is dat het gewoon overal aangegeven staat langs de weg.

Onderweg zijn we naast de hoofdweg gestopt voor wat eten. We namen allebei rijst met curry. Wel gezegd dat deze curry heel erg lokaal was. Enorm spicy en blijkbaar had ik gestold varkensbloed gegeten.

Eenmaal verder opweg naar de Emerald Pool namen we af en toe een korte pauze. Het was nog zo ver en het was zo heet. Is het het wel allemaal waard. We hebben uiteindelijk het lange stuk gereden en we zijn aangekomen bij de Emerald Pool.
Een enorm toeristische plek met voornamelijk chinezen.
Het water was net zo helder als dat ik gehoopt had. En het was zo warm toen we erin sprongen.

Opweg terug naar huis hadden we een rit van 2 uur voor de boeg en werden we 15 km voor Ao Nang verrast door een lekker Thais regenbuitje. Je hebt maar 3 seconden nodig om zeike nat te zijn.

Eenmaal terug aangekomen hebben we onze scooters ingewisseld en heb ik plannen gemaakt voor de volgende dag. Dat betekende voor mij het eiland Koh Lanta.

Ik heb afscheid genomen van Jo Anneke en ben gaan slapen.