Dag 20-21 Mu Ko Lanta en de Mangrove

22 april 2019 - Koh Lanta, Thailand

Dag 21

S ochtends heb ik een ontbijtje gepakt in het hostel. Volgens mij was dit mijn eerste hostel waar ontbijt inbegrepen was. Onbeperkt geroosterd brood, eieren zoals jij ze wilde, cakejes, salade, fruit.

Daarna ben ik zo snel mogelijk een scooter gaan huren en ben ik naar het Mu Ko National Park gereden.
Ik had gehoord dat het park qua jungle niet heel bijzonder was, maar dat het strand daar wel heel mooi was. Ik heb daarom de jungle trekking overgeslagen en ben direct naar het strand met de vuurtoren gelopen.
De vuurtoren stond bovenop een kliff die je kon beklimmen. Het uitzicht vanuit daar was zo mooi. Ik heb daar ook tot dusver het meest helder blauwe water gezien.

Op de heen weg had ik al een restaurant gespot waarvan ik gelezen had op internet dat het misschien wel de beste Pad Thaï van de wereld maakt. Ik moest daar dus eten en ik ben er de terug weg ook gestopt.

De Pad Thaï was vrij prijzig, maar lekker was deze zeker. De ober gaf zelfs adviezen over de garneringen die je het beste kon nemen. Het restaurant heette "Pad Thaï Rock "n Roll".

Eenmaal genoten van het eten had ik besloten een geocache te doen. Annis had mij een cheocache tracker meegegeven, maar tot heden nog niet de tijd gehad deze te kunnen gebruiken. Ik had mijn geocache snel gevonden en gelogged.

De terugweg heb ik bewust over de andere kant van het eiland genomen. Zo kon ik daar ook nog wat dingen zien van het eiland. Ook ben ik daardoor langs een markt gekomen waar ik doormiddel van hard onderhandelen 2 shirts gekocht heb. Ik heb later op de dag het Thaïse kamergenootje verteld hoeveel ik ervoor betaald had en ze vertelde me dat dat zelfs onder de lokale prijzen was. Trots op mezelf dat ik zoiets voor elkaar heb gekregen.

Eenmaal terug bij het hostel waren bijna alle kamer genoten van mij gewisseld. Een Duits meisje genaamd Paulina en een jongen genaamd Pedro werden ineens voor 2 dagen mijn nieuwe vrienden.

Ik heb even rond gehangen in het hostel en heb op advies van Beer een banana leaf pakketje geprobeerd. Dit zijn pakketjes gemaakt van bananen bladeren die gevuld kunnen zijn met van alles. Aangezien we in een hostel zaten met 90% Europeese mensen wist ik wel dat het nooit zo enorm exotisch kon zijn. Er bleek sticky rice met geroosterde kokosnoot schaafsel in te zitten. Het was een goed tussendoortje.

S avonds zijn Beer, Pedro, Paulina en ik samen gaan eten. Eenmaal terug aangekomen in het hostel hadden we ook nog een duitse jongen genaamd Tobias ontmoet. Met zijn 5e zijn we naar een bar gegaan die eigelijk gesloten was. Maar omdat we met een groepje waren en wel bereid waren een paar biertjes te kopen werden alleen wij toegelaten en hebben we een avond pool (biljart) gespeeld. Aan het eind van de avond heb ik weer heerlijk een douche genomen en was het weer bedtijd.

Dag 22
S ochtends vroeg weer genoten van een ontbijt in het hostel. We hebben tijdens het ontbijt nog een Franse jongen genaamd Martin leren kennen. We besloten om met ons groepje van 6 te gaan kajakken in de mangrove.
Het was handig om een Thaïs meisje bij ons te hebben, want die kon de prijs behoorlijk omlaag drukken.

Ik en Paulina deelde samen een Kajak. We belande al snel in de mangrove waar een aap 2 meter van ons af ons direct aankeek. Een beangstigend, maar indrukwekkend gevoel. De aap liet ons met rust, waarna wij ons doolhof vervolgde.
Eenmaal uit de mangrove bleken we letterlijk een rondje te hebben gevaren. En waren we terug bij het begin. Na een korte pauze besloten we dan toch maar richting de zee te kajakken, waarna we eenmaal aangekomen besloten terug te gaan aangezien de stroming wel heel sterk werd.

Na het kajakken hebben we ons opgefrist en hebben Paulina en ik nog een markt bezocht. Dit keer ging ik toch wijs met lege handen naar huis.

In de avond hebben Pedro, ik en een vriendin van Pedro nogmaals de markt bezocht. Maar dit maal voor eten. Ondanks ik al twee maaltijden in het hostel had gehad besloot ik toch nog maar voor een dessert hier te gaan.

Eenmaal terug in hostel heb ik nog even uitgebuikt en een douche genomen. Ik heb afscheid genomen van Beer en Pedro (Paulina en Tobias waren weg) en ik ging slapen, want de volgende dag ga ik naar Koh Phi Phi.