Dag 23-24 Gebeten door een aap op Koh Phi Phi

27 april 2019 - Koh Phi Phi, Thailand

Dag 23

Deze ochtend heb ik de boot gepakt naar Koh Phi Phi.  Met een minivan ging ik naar de haven, waarna ik de boot heb gepakt naar het eiland Koh Phi Phi.
Voordat ik vertrok uit mijn hostel op Koh Lanta kwamen ze naar mij toe, gaven ze mij een armband en een knuffel. Naast dit kreeg ik nog een klein lunchpakketje mee met daarin rijst en kokos. Naast dit alles kan ik ook oprecht zeggen dat tot het moment van schrijven dit het beste hostel was waar ik heb verbleven.

Aangekomen op Koh Phi Phi ben ik naar het hostel gelopen. Een lieve hardwerkende vrouw liet mij in en daar ontmoete ik gelijk 2 jongens. 1 van de jongens nodigde mij uit voor een lunch met zijn vrienden, maar direct na de lunch ging deze jongen al verder naar zijn volgende bestemming. In de middag had ik een tour geboekt voor de volgende dag. Vervolgens ben ik naar de main beach geweest. Tientalle speedboaten waren hier aangemeerd voor feesten op zee. Iets waar ik niet echt behoefte aan had. Ik ben daarom nog naar het tweede strand gelopen, hier was het een stuk rustiger, maar de drinkende toeristen en luidruchtige muziek gaven mij duidelijk aan dat Koh Phi Phi niet mijn bestemming is. Tot slot ben ik naar een viewpoint geklommen waar het stikte van de Russen. Uiteindelijk heb ik 2 uur gewacht tot de zon onder ging, maar ik ben blij dat ik zo optijd was, want het was zo enorm druk daar en ik had de beste plek voor de zonsondergang.

Eenmaal terug ben ik nog wat gaan eten in mijn eentje. Ondanks Koh Phi Phi bekent staat om zijn drank en feesten had ik er niet zoveel interessen in. Aangezien mijn tour de volgende ochtend om 6 uur begon besloot ik maar te douchen en op tijd te gaan slapen.

Dag 24
Dit is een bijzondere dag geweest die veel invloeden heeft gehad op mijn reis dusver.
S ochtendsvroeg verzamelde we en kregen we ontbijt voor de tour. Eerst namen we de boot naar de James bond 007 beach. Daarna zijn we nog naar Maya Beach, Viking cave en wat andere plekken gegaan voordat de trip eindigde bij Monkey Beach. Money Beach is niet echt een strand, maar meer een klif waar bomen op groeien.  De apen vinden dit een ideale plek.
De kapitein zei dat wij het water in mochten. Dus iedereen deed dat. Ik was voorzichtig aangezien ik niet de Rabiës vaccinatie had. Een moment later gooide de kapitein stukjes appel in het water en alle apen sprongen van de klif en uit de bomen in het water en gebruikte de mensen als eilandjes. Ondanks ik vrij ver naar achter stond klom er 1 aapje op mij. Uiteraard heb ik snel een foto gemaakt, maar ik wilde de aap niet op mijn schouder en zo dicht bij mij  gezicht hebben, daarom dat ik hem van mij af probeerde te krijgen. Het aapje rende naar mijn hand, beet in mijn knokkel en sprong van mij af.  Ik had 4 tandafdrukjes in mijn hand welke alle 4 bloedde. Dit betekende dat ik snel naar het ziekenhuis moest vanwege hondsdolheid. (Binnen 24 uur heeft hondsdolheid in de meeste gevallen een dodelijke afloop). 2 uur later had ik mijn vaccinaties al gehad. De vaccinatie in mijn hand, was 1 van de meest misselijkmakende gevoelens die ik ooit in mijn leven heb gehad. Gedurende mijn reis moet ik 5-6 vaccinaties periodiek krijgen toegediend, dit heeft veel invloed gehad op mijn reis dusver. Daarnaast kreeg ik een kuur van 14 dagen tegen Herpes B. Een ziekte die alleen bij deze apensoort voorkomt. Ik moest gedurende deze kuur 5 pillen per dag om de 4 uur innemen behalve tussen 12 en 8 snachts.

Na dit alles heb ik de boot genomen naar Phuket. Ik was klaar met Koh Phi Phi, ook al wist ik dat ik maximaal 1 nacht in Phuket wilde blijven aangezien dit de plek is voor de typische Britse zuipende feestgangers.
Ik heb aangekomen in Phuket nog wat rond gelopen en afgesproken met Charleen dat ik de volgende ochtend de bus zou pakken naar Ranong, waar zij verbleef. Momenteel na de apenbeet had ik iemand nodig die mij mentaal kon ondersteunen en ik en Charleen zijn gewoon 2 handen op 1 buik.

De avond in Phuket heb ik doorgebracht in mijn bed. Ik heb heerlijk wat filmpies gekeken op Netflix en ben daarna gaan slapen.