Dag 30 Van Prachuap naar Chiang Mai

19 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Dag 30

S ochtends vroeg opgestaan.
We hebben die ochtend ontbijt gepakt en kregen daarbij een koffie waarvan de bonen die ochtend door de moeder van de eigenaresse zelf zijn gebrand.

Direct daarna zijn we opzoek gegaan daar een Tuk Tuk die ons naar het busstation kon brengen. We vonden er 1 al denk ik nog steeds niet dat dit wel een officiële chauffeuse was.
Aangekomen bij de bushalte waren ze aan het wachten op 2 Europese mensen. Aangezien in heel Prachuap geen andere Europeanen waren vielen we direct op.
Ze namen ons direct mee naar de minivan waar we betaalde en een rit van 6 uur naar Bangkok tegemoet gingen.

In Bangkok werden we gedropt bij de bushalte en hebben we een Grab (Een soort Uber) genomen. Die ons naar Koh San Road bracht. Daar aangekomen gingen ik en Charleen eten vlak bij de plek waar de bus zal vertrekken.
We hadden ingecheckt voor onze bus en kregen te horen dat de bus zelf 200 meter om de hoek stond.
In een groep van ongeveer 40 man liepen we naar de bus.
Natuurlijk een beetje doordringend liep ik naar voren en gaf zo snel mogelijk mijn tas af.
Ik wilde natuurlijk een goede plek hebben in de bus.
Als 6e persoon stapte ik in.
2 rende direct naar achteren en 3 naar voren. Niet nadenkend dat bij een dubbeldekker bovenin de stoelen voor de trap helemaal plat konden, omdat er niemand achter je zit. Claimen die handel. De busrit was fantastisch voor mij ik heb goed geslapen dankzij deze stoelen.

Op naar Chiang Mai.