Dag 32 Songkran festival

20 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

S ochtends waren we opgestaan en wilden we opzoek gaan naar water pistolen. Vlak na het onbijt liep ik al met een zwembroek en mijn full moon hemd naar beneden. Direct kwam de eigenaar van het hostel naar mij toe en zei dat die nog waterpistolen had liggen.
Dit waren de waterpistolen die je normaal moet kopen voor 250B (€7,08).
Ik rende meteen naar boven om Charleen te zeggen dat ze er meer hadden.

We kwamen vlak voor we vertrokken twee meiden tegen. Claire en Rebecca. Ze vroegen of ze met ons een groep konden vormen zodat we sterker stonden.

We gingen op pad en kwamen al snel bij een hoek van een straat het eerste gevecht tegen. Volledig doorweekt werden we nog niet, maar het was een goed begin.

Eenmaal verder was er een klein jongetje. Ja hier konden we natuurlijk niet op schieten, maar hij schoot wel degelijk op ons al miste hij bijna alles.
We vuurde een beetje terug op de voeten. Zo leek het voor dit jongetje wel allemaal alsof het echt was.

Eenmaal aan de rand van Oldtown hebben we het vuur mogen openen.
Oldtown in Chiangmai is een vierkant rondom de stad. Een vierkant is een heilig symbool in het Buddhism. Ze hebben dit vierkant gemaakt door middel van een gracht en stadsmuren.

Rondom dit vierkant bleven mensen nog langzamer dan stapvoets rond rijden in de zelfde richting, want alles is hier 1 richtingsverkeer.
Pickups waren beladen met gigantische  emmers met water (vaak ijs water) en gooide emmers met water na je toe en schoten je nat met waterpistolen.
Naast de straten aan de kant van de grachten waren mensen ijsblokken aan het verkopen voor op de pickups wat ze die lieten smelten tot ijswater, beschoten ze je met water, gooide ze emmers met water na je toe en haalde ze het water uit de grachten waarmee je je waterpistool kon vullen.

Het duurde niet lang of we waren zeikennat.
Na de eerste pauze zijn we Claire en Rebecca kwijt geraakt en hebben we het watergevecht met zijn tweëen afgemaakt.

Af en toe kwamen er mensen langs die een soort dunne modder op je gezicht smeerde. Dit was iets traditioneels wat daadwerkelijk bij Songkhran hoorde.

Onderweg hebben we nog ergens een biertje weten te scoren. Want ja. Het blijft wel nieuwjaar.

De watergevechten gingen lang door, maar voor ons was het toch genoeg geweest. zeker aangezien de watergevechten maar liefs 3 dagen duren.

Terug in het hostel hebben we rustig aangedaan en heb ik een groepje mensen leren kennen die buiten aan het drinken waren.
De helft van de mensen behoorde bij het hostel, een ander deel waren gasten. Ik heb met hun rustig wat Sangson gedronken en plezier gehad. (Sangson is een goedkopere Thaise rum)

S avonds zijn we met een groepje mensen die we hebben leren kennen in het hostel ergens gaan eten. We waren op zoek naar een Vegan restaurant aangezien Rebecca vegatarisch was en Claire Vegan.

Ik heb hier Khao Soi Gai leren kennen. Een gerecht met egg noodles en fried egg noodles.
Deze noodles waren vervolgens in een kom met curry gelegd en kreeg je er 1 malse kippenvleugel bij.
Ook kreeg je standaard een klein schaaltje met rauwe groenten, waaronder rode ui. Deze gooide ik er meteen onder.
Khao Soi Gai was geweldig.

Na een gezellige avond zijn we gaan slapen en een drukke dag zijn we gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade