Dag 33 Songkran dag 2

21 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

S ochtends opgestaan, ontbijt genomen en mij weer klaar gemaakt voor de strijd. Ditmaal ging ik alleen met Claire en Rebecca op pad.
Het begin van het gevecht bleek behoorlijk kalm. Maar na een uurtje kwam het watergevecht weer vol op gang.
We kwamen uiteindelijk bij wat restaurantjes en een markt uit.

We zochten telefonisch contact met Charleen, want we zouden haar erbij betrekken als we gingen eten.

Na een uurtje gingen ik en Charleen naar de markt en gingen Rebecca en Claire opzoek naar hun vegan food.

Op de markt deelde we pan fried dumplings. Daarnaast nam ik een pad thai.
We liepen daarna wat rond op de markt, waar ik alleen een paspoort hoes had gekocht. We gingen verder, want we stonden daar immers met waterpistolen en klaar voor de strijd.

We zijn terug gegaan naar het hostel en hebben een middagje nodig gehad om bij te tanken.

In het hostel hebben we ook een jongen uit India leren kennen genaamd Alfin.
S avonds gingen we met zijn driëen naar de Sunday Night Market. Een grote markt midden in de stad.

We kochten hier eten zoals een portie lasagne (die we overigens met zijn driëen deelde).
Ik heb deze avond ook een waterfles houder gekocht. Dit is een soort tas waar je je waterfles in kan doen zodat je deze niet de hele dag hoeft te dragen.

Verder heb ik ook een nieuwe schoudertas gekocht. Deze tas is gemaakt van een oude spijkerbroek. Ik had nog nooit zoiets gezien.
Na wat controlleren bleek deze tas wel van goede kwaliteit te zijn en kocht ik hem.

Tussendoor kochten we af en toe wat eten. De ene keer was dit met succes en de andere keer werd je niet echt gelukkig van het eten.

Ergens aan het einde van markt was een soort openlucht bioscoop. Ook was hier een schiettent en kon je wanneer je een plastic fles inleverde hier schieten.
Als je raak schoot kreeg je een stoffe tas als prijs. En ja hoor ik schoot raak.
Deze schiettent stond in het kader van bewust worden over plastic. Er werd namelijk ook uitgelegd aan de bevolking wat plastic met de natuur doet.

Terug lopend over de markt naar het hostel kwamen we uit bij een didgeriedoo band. Een unieke muziek wat ons toch voor een aantal liedjes bezig hield.

Terug in het hostel zijn we ons gaan opfrissen en zijn we gaan slapen.