Dag 65-66 Inle Lake

24 juli 2019 - Inle Lake, Myanmar

Dag 65
S ochtends heb ik een ontbijt gepakt en kwam ik een Oostenrijks koppel tegen die ik de avond ervoor had ontmoet.
Dit koppel zei dat ze een boottrip wilde doen en ze zochten mensen om mee te gaan.
Ik besloot mee te gaan en vroeg Will ook mee.

Met zijn 4e zijn we naar de boot gegaan en voor 20.000Ks (€12,-) voor 4 personen hebben we een 5 urige boottrip geboekt.
We zijn het meer op gegaan. En onze eerste bestemming was een kleding maker. Het geen wat mij eerst opviel was dat er een aantal kinderen van naar schatting 15-16 jaar aan het werk waren. Na afloop konden we hier kleren kopen.

Later gingen we lunchen en werden we naar een redelijk duur restaurant gebracht. Het gevoel dat de boot bestuurder comissies kreeg werd duidelijk.

Na de lunch gingen we naar een zilver smid en naar een pagoda. De boot bestuurder raakte geirriteerd dat we niets kochten bij de zilver smid en kleding maker. Hij bracht ons tot slot maar een hout bewerker en een sigaren maker waar ook weer winkels aan vast zaten.

Na dit alles gingen we terug met de boot. Ik heb toen even gechilt in het hostel en ben daarna met Will gaan eten bij het zelfde Indiaanse restaurant als de dag ervoor. Vervolgens zijn we naar een massage gegaan. Dit keer toch maar voor een ontspannende oil massage gegaan in plaats van de Thai massage die je hier ook kon krijgen.

Voordat we bij de massage salon waren zagen we allemaal optochen en parades. Het bleek buddha's verjaardag te zijn. Het was vrij bijzonder en uniek om te zien.

Ook na de massage hoorde we ergens muziek. We zijn daar even gaan kijken, maar de kwaliteit was niet wat we gehoopt hadden.

Eenmaal terug hebben we nog even gechilled op ons dakterras en ben ik daarna gaan slapen.

Dag 66

S ochtends vroeg heb ik ontbeten. Daarna zijn ik Will en een Australische jongen een mountainbike gaan huren aangezien je hier officieel geen scooters mag huren. De mountainbike huur was 3000Ks (€1,75) voor één dag.

We zijn lekker gaan fietsen en als Nederlander was ik weer helemaal in mijn zone.
We kwamen als eerst aan bij een hotspring waar ze 10 dollar entree vroegen. Veel te veel. Zeker aangezien er verderop een gratis natuurlijke hotspring is.

Bij de natuurlijke hotspring aangekomen kregen wij twijfels of deze wel zo hygienisch en fris was. Daarom besloten we ook hier weer verder te gaan.

Op een geve moment moesten wij het meer gaan oversteken of terug fietsen. Al snel hadden een corrupt mannetje in de gaten dat wij het meer wilde oversteken. Wij wisten niet precies waar de officiele taxi boten vertrokken, maar we wisten wel dat de officiele prijs per boot 6000Ks is. De man begon op 15.000Ks voor 3 personen. Uiteindelijk met een kat en muis spel zijn we het meer overgestoken voor 10.000Ks met 4 personen.

Eenmaal aan de anderen kant hebben we eerst wat gegeten en vervolgens zijn we verder gaan fietsen.
Onze doelstelling was een wijnproeverij.
Eenmaal aangekomen moesten we nog een helling op. Als Nederlander is fietsen normaal en haalde ik de top, maar de 2 andere jongens kwamen nog niet eens op 20% van de helling.

Bij de wijnproeverij kregen we 4 glazen met een beetje wijn erin. Ook kreeg je een schaaltje nootjes erbij.
Will en ik hebben zelfs een tweede proefsessie besteld.

Eenmaal terug fietsend wilde we nog naar een grot gaan, maar toen we zagen dat we alles bergafwaarts moesten doen tot aan de grot en dit dus ook terug omhoog moesten fietsen op de terug weg, besloten we dit maar niet te doen.

Fietsen ingeleverd en terug in het hostel heb ik lekker gedouched waarna we naar Eminem restaurant gingen. De eigenaar is helemaal fan en immiteerd Eminem de hele tijd. Het eten was daarbij ook echt fantastich.

Eenmaal terug in het hostel hebben we wat gedronken op het dakterras waarna ik tegen een uur of 11 toch ben gaan slapen.