Dag1-3 Bangkok

19 maart 2019 - Bangkok, Thailand

Dag 1
Na een vertraging van een uur ben ik aangekomen op Savarnabummi airport waar ik een Nederlands stel advies had gegeven over waar ze het beste hun geld konden wisselen. Vervolgens boden zij mij aan om samen met hun een taxi te nemen. Voor  maar 100 baht (omgerekend 2.83 euro) had ik een  taxi op de meter naar koh san road geregeld. Aangekomen op koh san road was het al gauw duidelijk dat Bangkok een stad is die je veel prikkels geeft en de vele geuren in de krappe ruimtes deden mij niet goed en zijn ook 1 van de grote redenen waarom ik Bangkok zo snel mogelijk weer wilde verlaten.
Na een stuk gelopen te hebben vanaf koh san road had ik al snel genoeg mij hostel gevonden.
Eenmaal aangekomen en ingecheckt ging ik direct door naar mijn kamer. Hier ontmoete ik gelijk andere backpackers. Met een groep van 6 backpackers zijn we Pad Thaï gaan eten en hebben we deze avond afgesloten met een pré party in het hostel en een klein feestje op koh san road, die door een jetlag voor mij rond een uur of 1 snachts voor mij voorbij was.

Dag 2
Mijn eerste keer wakker worden in Thailand. Mijn ontbijt was de beroemde 7 eleven tosti. Iets wat veel backpackers mij adviseerde. En inderdaad ze zijn erg goed. Je koopt ze in de Thaïse supermarkt (7 eleven) en ze maken je eten klaar in de winkel.
De rest van de ochtend was het nog even bijkomen van de vlucht, maar daarna ben ik met een andere jongen naar "The Grand Palace" geweest. Onderweg naar the grand Palace kwamen we vele scammers tegen die zeide dat het gesloten was en we met hun Tuk Tuk beter naar andere dingen kon de gaan. Deze bekende scam was mij al verteld en we besloten verder te lopen.
Eenmaal aangekomen bleek The Grand Palace wel tegen te vallen. Zeker aangezien dit de duurste attractie was in Bangkok. De architectuur was mooi, maar niet meer dan dat.
Terug gekomen in het hostel heb ik een bus/bootticket geboekt naar Koh Tao. Daarna hadden we gegeten en hebben we avondje gerelaxed in het hostel.

Dag 3
De jetlag had mijn nachtrust niet goed gedaan. Na deze zware nacht zijn we met een grote groep gaan ontbijten. Waarna ik en een reisgenootje naar What Po zijn gegaan. We hebben de water taxi genomen voor maar 15 Baht. Waarmee we in de eerste plaats uitkwamen bij Wat Arun, een tempel die gebouwd is 1757 en volledig belegd is met een soort mozaïek. Daarna zijn we door gereisd naar Wat Pho. Een gouden boeddha van maar liefst 29meter lang hier in een gebouw. Daarom heen was een heel tempelcomplex gemaakt. Het was heel bijzonder om te zien hoe verschillende Thaïse mensen begonnen te bidden bij de gouden standbeelden van boeddha. Terug naar ons hostel heben we een Tuk Tuk genomen. Een ervaring die je zeker mee gemaakt moet hebben als je in Bangkok bent geweest. Aan het einde van nacht 3 hebben we s avonds om 9 uur de nachtbus gepakt die mij en 3 reisgenoten naar Koh Tao heeft gebracht.