Dag 36 Kookcursus

28 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

S ochtends eerst ontbeten en ik had voor de eerste keer de mogelijkheid om cornflakes te eten. Rond een uur of 8 werden we opgehaald door een rode Songthaew voor de kookklas. We haalde vervolgens nog 6 mensen uit Myanmar op, 1 Amerikaan en 1 Brit. We hadden een gezellige klas en gingen de hele kookklas samen met het Britse meisje doen. De rest had namelijk een halve dag geboekt.

Deze dag was iets waar ik vooraf heel erg naar had uitgekeken. Het koken was erg leuk en ik hoop dat ik veel van deze recepten thuis ook kan maken. Gedurende deze kookdag gingen we eerst naar een markt, hier werden wat ingrediënten uitgelegd door een man uit Malta. Ik ben erachter gekomen dat ik in ieder geval allergisch ben voor Koriander in Azië. Het is mij thuis in Nederland nog nooit opgevallen, dus ik zou het daar nog niet weten. Daarnaast kan het ook zijn dat ik een allergie heb voor Aziatische sweet basil.

Ik heb deze dag een wonton soep, fried rice, panang curry, mango stickey rice, papaya salad, chicken sweet and sour en ook shrimp baskets gemaakt.

Gedurende de dag mochten we ook alles zelf opeten. De laatse 2 gerechten namen we toch maar wel mee, want het werd ons allemaal te veel. Terug in het hostel hebben we met Britse meisje afgesproken meteen naar de massagage salon te gaan. Daar aangekomen met het overige eten kregen we weer voor de 2e keer een Thaise massage die week. Niet zo goed als de eerste, maar het zat gratis bij de kookcursus als je het een volledige dag deed, dus dat vond ik helemaal niet erg. We zijn daarna naar het hostel van het Britse meisje gegaan. Een luxe hostel met dakterras. We ontmoette hier ook een andere Duitse jongen. Hij was verrassend genoeg een stuk ouder dan de gemiddelde reiziger. Namelijk 35. We hadden ons eten opgewarmd en gegeten en zijn vervolgens lopend naar de Jazz Bar gegaan bij de North Gate van Oldtown Chiang Mai gegaan.

Onderweg er naar toe hadden we biertjes gescoord bij de 7-eleven. Aangekomen bij de bar mochten we niet eens buiten op de stoep ons biertje opdrinken voor we naar binnen wilde, maar werden we direct weggestuurd.

Na het opdrinken van de biertjes zijn we naar binnen gegaan. De vibe was relaxed en een beetje oud bruin café achtig, maar toen de band startte kwam er wel een swing in. De muziek kwaliteit van de band is ontzettend goed. We hebben een uurtje-anderhalf bij de Jazz bar gezeten en zijn daarna terug gegaan naar ons hostel. Hier zijn we direct gaan slapen.

1. Paulien Peeters:
    28 juni 2019
    Je doet het lekker daar in Azië.
    Mss leuk om bij thuiskomst voor ons een maaltijd te maken. Wij komen graag noedels en padtai eten.
  2. Jelle:
    30 juni 2019
    Als ik de ingrediënten kan vinden in Nederland zou ik het heel graag doen.