Dag 37-38 Toeren en Vliegticket naar Myanmar

30 juni 2019 - Chiang Mai, Thailand

Dag 37
S ochtends vroeg opgestaan. We zijn met het Britse meisje en de jongen van haar hostel gaan toeren op de scooter. Charleen bij mij achterop en het Britse meisje bij de jongen achterop.

We reden erg ver buiten de stad en ik merkte zelf dat ik mij heel erg thuis ging voelen in deze prachtige stad.

Ook de scooter was een vertrouwd speeltje van me geworden. Ik reed gemakkelijk met de Thaïse mensen over. Ook scheurend tussen de auto's door bij stoplichten deed ik niet onder voor de Thaïse mensen.

De momenten dat je met 30 scooters vooraan bij een stoplicht staat en 3 seconden voordat het groen wordt alle scooters als één caravaan te vroeg vertrekken. Het voelt als vrijheid.

We zijn na heel lang rijden eerst naar een waterval gegaan. Ik en de twee meiden hebben hier uiteindelijk in het hoogste level gezwommen waar niemand was.
Tijdens de klim hebben we op een aantal plekken gerust. Ook hier hadden we een keer gezwommen in een grotere waterpool.

Tijdens de loop naar boven ben ik helaas 2x onderuit gegleden van een rots in het water. Op deze momenten zie je de mooie dingen van het reizen. Mensen die je niet uitlachen, maar je overeind helpen en doorgaan!

Terug op de scooter zijn we naar een meer gereden. Hier waren dieren gemaakt uit riet en ook prachtige rijstvelden met de typische houten hutjes.

De zonsondergang was prachtig bij het meer.

De terugweg op de scooter was prachtig. We hadden doei gezegd. S avonds kregen Charleen en ik het gesprek dat het beter was voor ons beide dat we apart gingen samen reizen. Charleen had nog maar een aantal dagen te reizen voordat ze naar huis moest en ondanks dat we elkaar goed aanvulde hadden we ook vaak strijd en dit gebeurde wanneer we te veel bij elkaar op de lip zaten.

Mijn plan was langer te blijven en daarna naar Chiang Raï te gaan. Charleen wist het nog niet wat ze ging doen.

S avonds zijn we gaan slapen.

Dag 38
S ochtends opgestaan en gedouched.
Ik had nog snel ontbijt genomen en daarna was het tijd. Charleen wist niet waar ze heen ging, maar ik wist wel dat ik naar een ander hostel ging.

We hadden afscheid genomen en na een periode van ongeveer 2 weken 24/7 samen,
het drugsincident in Khao Sok en de vele keren samen naar het ziekenhuis ging dit niet heel gemakkelijk.

Aangekomen in het nieuwe hostel ben ik snel voor mijn laatste injectie naar het ziekenhuis gegaan, daarna ben ik naar een shoppingmall gegaan. Hier heb ik mijn telefoon abbonnement verlengd en heb ik een pittige curry gegeten. Voordat ik deze curry bestelde werd mij gewaarschuwd dat deze heel pittig zou zijn. Ik had er gelukkig geen problemen mee.

Op de terugweg ben ik nog langs een kleine Tempel geweest, hier had ik ook even ondanks de hitte een goede koffie genomen.

Ik kreeg na een aantal uurtjes een appje van Charleen. Ze ging ook naar Chiang Raï, alleen ging ze dus 3 dagen eerder.

In de middag had ik uit het niets besloten om naar Myanmar te gaan als volgende bestemming. Ik had direct mijn vliegtickets geboekt naar Yangon (de voormalige hoofdstad van Myanmar).
Ik wilde naar Myanmar toe, omdat het land nog puur en rauw is, over een aantal jaar zal dit al grotendeels anders zijn. Daarnaast was ik al erg dichtbij.

Aan het einde van de middag had ik ook besloten de volgende dag nog een tweede kookcursus te doen. De eerste was mij namelijk zo goed bevallen.

In de avond ben ik eerst alleen naar een foodmarkt gegaan voor eten. Hier heb ik weer is mogen genieten van de Noord Thaïse "Khao Soy Gay".

Terug in het hostel ontmoette ik twee Fransen meiden. Ik ben nog een tweede keer met hun terug gegaan naar de foodmarkt.

S avonds ben ik met hun naar de Jazz Bar gegaan. Hier ging ik op een plekje zitten wat met toeval naast Het Britse meisje van de dag ervoor was. We hebben hier nog even gechilt terwijl de Franse meiden ervandoor gingen. Het Britse meisje gaf me advies over een goede Elephant Sanctuary waar ze geweest was en ik had ook direct het gevoel dat het een goede was.

Terug in het hostel ben ik direct gaan slapen, want de volgende dag zou ik vroeg naar de kookcursus gaan.