Dag 39 Kookcursus 2

2 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

S ochtends vroeg opgestaan en ontbijt gepakt.
Ik werd opgehaald door een minivan.
De kook cursus was samen met een 2 duitse meiden en hun moeder, een oudere vrouw uit nieuw zeeland en een ander meisje die dacht ik uit Frankrijk kwam.

De kookcursus was duidelijk een stuk commerciëler dan de kookcursus die ik voorheen had gehad.
We kregen op het begin een voorafje. Dit was een blad die je moest dichtvouwen in de vorm van een kegel. Daarna kon je de ingrediënten erin doen zoals, limoen, gebrande kokos rasp, pinda, honing , rauwe ui, chili peper en iets van een aziatisch kruid.
Het was verrassend genoeg erg lekker.

Gedurende de kook cursus had ik khao soi, padthai, loempias en een soep gemaakt. Ondanks dat het koken erg leerzaam was en de mensen ook erg vriendelijk waren was het niet zo geweldig als de eerste kookcursus.

Terug in het hostel heb ik rustig aan gedaan en heb ik uiteindelijk de olifant sanctuary kunnen boeken voor de volgende dag.

S avonds heb ik twee Duitse meiden leren kennen. Omdat het erg hard regende besloten we eten te bestellen via Grab. Iets wat ik nog nooit gedaan had.
Voor 19B (€0,54) haalde iemand je eten op bij het restaurant waar je bestelde en kwam deze het bezorgen. Uiteraard moest je het eten dan nog zelf betalen.
We hebben met zijn driëen in het hostel gegeten.

Na het eten zijn we met zijn driëen naar een avondmarkt gegaan. Eén van de twee Duitse meiden ging namelijk al snel naar huis toe, want ze was hier maar twee weken. Ze kon daarom al veel souveniers voor beiden meenemen.

Ik heb deze avond een bandana gekocht voor 50B (€1,43). Een makkelijke tool als je die dag geen behoefte hebt aan je haren doen en als doek wanneer het zweet weer is te veel is geworden.

Terug in het hostel heb ik mij gedouched en ben ik gaan slapen.