Dag 7-10 Koh Phangan

1 april 2019 - Koh Phangan, Thailand

Dag 7
S ochtends vroeg ben ik met de veerboot naar Koh Phangan gegaan. Het eiland van de vele feestjes, maar vooral bekend om de full moon party. Eenmaal aangekomen ben ik achter op de motor gegaan bij een Thai.
Aangekomen bij het hostel schrok ik in de eerste instantie van het hostel. Het was 10 uur s ochtends en iedereen zat al aan de drank. Mensen stonden bij het zwembad al te dansen met flessen bier in hun handen. Iets waarvoor ik nou niet naar Thailand was gekomen. Ik heb mij deze dag een beetje terug getrokken en ik heb in de middag nog wat neon kleren gescoord voor de full moon party. Ik heb in de avond toch nog gezellig vrienden gemaakt met een aantal britten waarmee ik deze avond nog een kaartje heb gelegd.
(Gedurende de dag hadden we 2 gigantische kakkerlakken in onze badkamer. Uiteindelijk hebben we ze allebei weg gekregen.)

Dag 8
Mijn eerste ochtend wakker worden in dit hostel. Het was tevens ook de dag van de Full Moon party. Een reisgenootje waarmee ik mijn 1e week samen rees (Peter) en alle activiteiten had gedaan had aangegeven ook naar Koh Phangan te komen. Op dit eiland kon ik zijn aanwezigheid wel gebruiken en hebben we lekker een dagje bij het strand doorgebracht. S avonds begon de full moon party. Je kon je zelf met neon verf schminken wat we uiteraard ook gedaan hebben. Daarna zijn we naar het strand gegaan voor de wereld beroemde full moon party.
100B (€2.83 entree) voor een feestje met vuurshows, dj's en andere entertainment. Meteen hadden we een drankje gehaald wat hier wordt geserveerd in speelgoed emmertjes.
Het was een geslaagde avond die we om 5 uur toch besloten af te sluiten met een goede nachtrust.

Dag 9
Uiteraard flink uitgeslapen tot een uur of 12 in de middag. De rest van de dag hebben we een beetje rustig aan gedaan.

Dag 10
S ochtends vroeg ben ik de zonsopkomst gaan kijken op het strand. Daarna hebben we deze dag een scooter gehuurd en zijn we naar een waterval en uitkijkpunt geweest. Helaas is Koh Phangan een feesteiland en het prachtige uitkijkpunt was volledig bezet door drinkende duitsers en britten die een eigen muziek installatie mee hadden. Het mooie uitzicht in de jungle was helaas niet meer zo rustig als we gehoopt hadden. Door het droogteseizoen had het al 2.5 maanden niet geregend. Hierdoor was de waterval ook bijna geheel uitgedroogd. Ook dit bleek dus een tegenvaller te zijn.
Op de terugweg met de scooter zagen we een aantal kleine aapjes. Hier zijn we even gestopt en hebben genoten van de speelse aapjes.
We hebben deze avond nog boottickets geboekt voor de volgende ochtend naar Koh Samui.
S avonds hebben we onze was opgehaald en zijn we ons voor gaan bereiden op Koh Samui.

1. Angela:
    1 april 2019
    Het ziet er spectaculair en geweldig uit allemaal💙 geniet maar lekker van alle nieuwe en mooie dingen.liefs Carel &Angela
  2. Jelle:
    3 april 2019
    Ja het is super vet. Dankjewel.