Dag 4-6 Koh Tao

21 maart 2019 - Koh Tao, Thailand

Dag 4
Op het moment dat ik en 3 reisgenoten in de bus kwamen te zitten is onze weg naar Koh Tao begonnen. Ondanks onze bus als sleeperbus werd aangegeven had niemand een oog dichtgedaan. Eenmaal aangekomen op de haven moesten we een uur wachten, maar uiteindelijk konden we met de 2 uur durende boot naar Koh Tao.
Ik schrok van de vele scooters die er rond reden en van de luxe die ik in moest leveren bij dit hostel. In de middag heb ik een scooter gehuurd en zijn we met een paar reisgenoten gaan toeren. Scooters gaan hier hard, helmen zijn niet verplicht en de wegen zijn slecht. Desondanks dit alles hebben we heerlijk getoert en heb ik mooie dingen gezien.
Mijn gevoel van de jetlag was nog steeds daar. Tussendoor ben ik snel naar het ziekenhuis gegaan voor een medische keuring voor het duiken. Mijn keuze om te duiken en welk programma ik zal kiezen vond ik moeilijk. Ik heb die avond met een reisgenootje gesproken wie mij veel geleerd heeft en waar ik veel tips van heb gekregen. Vanaf dat moment ging ik meer genieten van de reis. Tot nu toe vond ik dat door de jetlag en het massale van Bangkok heel moeilijk.

Dag 5
Na een goede nacht slaap ben ik fris en fruitig wakker geworden. De jetlag was helemaal weggewerkt. Samen met een reisgenootje ben ik gaan ontbijten. Andere reisgenoten waren al naar het strand gegaan met hun scooters en wij 2 besloten te lopen over het strand van ons ontbijtrestaurant naar de plek waar de rest was. Daar aangekomen hebben we een mooie middag op het strand en in het meest heldere zeewater wat ik ooit heb gezien doorgebracht. Tussen het strand en avondeten had ik snel mijn bootticket geregeld naar Koh Phangan. Richting de avond zijn we samen gaan eten. Waarna ik en hetzelfde reisgenootje waarmee ik mijn dag doorbracht naar een viewpoint zijn gegaan. Hier zagen we de zon ondergaan en hebben we 2 uur in het donker zitten kijken naar de lichten van de stad. Daarna zijn we terug gelopen en hebben we onderweg nog een restaurantje, drankemmertje en een vuurshow meegepikt. Daarna hebben we onze dag afgesloten met een welverdiende nachtrust.

Dag 6
S ochtends snel ontbeten en daarna om 9 uur melden bij de duikschool voor eerst 2 uur theorie waarna we pauze van een uurtje kregen en daarna gingen duiken.
We moesten ons pak en uitrusting aantrekken en konden vervolgens beginnen met de sprong. Eenmaal in het water gesprongen moesten we direct ons vest op pompen zodat we bleven drijven. Met het masker en de snorkel kon je vast onder water kijken terwijl je op de rest moest wachten. 11 meter diep en je kon met je masker en snorkel heel goed de bodem en de vissen al zien.
We zwommen vervolgens naar een strandje waar we in 2 groepen werden verdeeld en oefeningen kregen. Alles verliep heel goed. Daarna gingen we nog een halfuurtje over de bodem zwemmen. De vissen en het koraal waren een prachtig gezicht. Helaas was de zuurstof bij de oefeningen al voor een groot deel opgegaan, dus was er weinig zuurstof over voor een echte duik.
Eenmaal terug bij de boot koos ik ervoor een funduik te doen. Dit is vrij duiken nadat je de cursus gedaan had. De cursus had ik gedaan en ik wilde meer zien. Dus deze duik was perfect daarvoor. Ik ben zo blij dat ik ben gaan duiken en dit is iets wat ik nooit zal vergeten.
Na het duiken ben ik bij mijn groep reisgenoten aangesloten en hebben we met zijn alle samen een all you can eat Pad Thai avond gehad.
Daarna ben ik met 1 reisgenootje naar het strand gegaan en hebben we snachts lekker liggen praten over van alles. De dag hebben we afgesloten met een nutella pannenkoek en een verdiende nachtrust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ali:
    21 maart 2019
    Geweldig Jelle!
  2. Paulien Peeters:
    21 maart 2019
    Hoi Jelle, erg leuk dat we met je mee mogen reizen.
  3. Bram Geerets:
    22 maart 2019
    Wauw, mooi geniet ervan
  4. Lisa:
    31 maart 2019
    Klinkt gezellig, maak er wat leuks van!