Dag 13 hiken door de jungle

8 april 2019 - Khao Sok National Park, Thailand

Dag 13

S ochtends vroeg hebben we met zijn 3e een stevig ontbijtje gescoord met een goede kop koffie. Toen we terug kwamen zagen we gigantische een spin in onze bungalow. We hebben de mensen van het resort gevraagd deze te verwijderen en ze hebben dit ook gedaan.
Daarna hebben we snel de was afgegeven en gingen we naar het nationale park waar we gingen hiken. Een hike van maar liefst 4 uur door de oudste jungle van de wereld. Het begin was eenvoudig en charleen en ik stopte bij alle informatie over de jungle die op de borden te zien waren. Zo kregen we te weten dat bamboe in de meest ideale situatie wel 1 meter per dag kan groeien. Normaal gesproken groeit het 6-9cm per dag.
Na een dik uur veranderde het nette pad toch echt in jungle. Bukken, springen en op paadjes van 30cm breed op de rand van een afgrond zonder hek lopen werden normaal. Op sommige plekken moest je je voet 10cm van de klif plaatsen, terwijl de klif recht omlaag voor tientalle meters ging.
Onze doelstelling was om naar de waterval te gaan. Maar aangezien we op het heetst van de dag gingen en het maar liefst 36 graden was haalde we het einde niet. Na een aantal keer verdwaald te zijn kwamen we bij een waterval. We hebben hier rondgekeken waarna we terug gingen naar de uitgang. Op de terugweg kwamen we nog wilde apen tegen waar Charleen en ik een tijdje hebben staan kijken.
Toen we terug waren hebben we ons opgefrist doormiddel van een duik in het zwembad en hebben we onze was opgehaald. Daarna hebben we een diner gehad in een restaurant waar de vecht sport Muay Thaï op is. (Muay Thaï is boxen voor lichtgewichten, maar het tempo licht zo ontzettend hoog en is meer acrobatisch. Ook wordt het overal gepromoot in Thaïland).
Na het eten hebben ik en Charleen geboekt voor de jungle safari op het water. Peter ging ons helaas de volgende ochtend verlaten, want zijn vlucht naar Viëtnam ging binnenkort en hij wilde nog andere plekken bezoeken voor die tijd.
S avonds hebben we met zijn 3e in een bar een drankje gedaan. Daarna was het tijd voor bed uiteraard vonden we vlak voor het slapen 2 grote kakkerlakken in onze bungalow waarvan we 1 verwijderd hadden uit onze bungalow. De andere kregen we niet weg. De volgende ochtend bleek deze zelf vertrokken te zijn.

1. Ali:
    8 april 2019
    Wauw Jelle, nu kan zo,n klein Nederlands spinnetje jou niet meer deren!
  2. Johan .:
    8 april 2019
    Ik vind het fijn dat je het naar je zin hebt .
  3. Paulien Peeters:
    11 april 2019
    Hoi Jelle, je maakt echt leuke dingen mee. Die ga je nooit meer vergeten. Veel plezier nog.
  4. Eefje:
    13 april 2019
    Mooie foto's Jelle! Groetjes van Oma
  5. Jelle:
    19 april 2019
    Dankjewel voor alle reacties. Altijd fijn om iets vanuit Nederland te horen.