Dag 140-141 Singapore

3 november 2019 - Singapore, Singapore

Dag 140
S ochtends om 4.25 opgestaan en mij aangekleed en spullen gepakt.
Ik liep naar beneden en maakte bewust wat geluid zodat de vrouw van de receptie wakker werd en ik kon uitchecken.

Ik heb daarna een motor grab geboekt die mij voor 47.000đ (€1,82) naar het vliegveld bracht.
Een rit van een klein half uurtje denk ik en toen was ik bij het vliegveld.
Ik wilde inchecken bij Jet pasific, maar blijkbaar was ik bij de Domestic flights.

Aangekomen in de internationale departure hal checkte ik mijn bagage in en ging ik door naar de douane en security.

Uiteindelijk was ik door alle controles heen en was ik bij de juiste gate.
Hier heb ik gewacht terwijl ik nog een serie keek op mijn tablet.

Eenmaal aan boord van het vliegtuig ben ik vrijwel meteen in slaap gevallen tot op het moment dat we gingen dalen.

Aangekomen in Singapore moesten we eerst onze hand bagage laten checken en door een detectiepoortje.
Daarna konden we door naar de Douane.
Bij de douane moest ik een arrival card invullen. Ik vroeg aan een medewerkster met een rode indische stip op der voorhoofd waar ik de kaart kon krijgen.
Ik liep erheen maar zag alleen maar Aziatische kaarten. Terug naar de medewerkster die vervolgens met mij meeliep. Ze vertelde mij dat ze gewoon voor iedereen waren.

Uiteindelijk had ik mijn bagage en alles en ging ik snel mijn geld wisselen, scoorde ik een simkaart voor 12$ SGP (€7,80) en haalde ik ook voor 12$ SGP een metro kaart met 7$ SGP tegoed (€4,55).

Ik vroeg de medewerkster van het wisselkantoor waar ik de waterval kon vinden in de luchthaven en ze wees me de weg.

Ik ging na de waterval en nam op diverse levels foto's. Het was zo iets speciaals om te zien. Gewoon een waterval binnen in een vliegveld. Het was tevens ook de grootste indoor waterval ter wereld.
Ik probeerde later ook de Butterfly garden te vinden op het vliegveld, maar deze leek niet bereikbaar te zijn.

Ik heb vervolgens de metro genomen naar mijn hostel en ik had 1 overstap.
Alle metro's die ik genomen heb in deze dagen waren tussen de 0,83 $ SGP (€0,54) en de 1,60$ SGP (€1,04).

Nog een kleine kilometer lopen en ik was in mijn hostel. In de eerste instantie leek dit niet (op het vliegveld na) op het Singapore dat ik verwachtte.
Bij het hostel was een oudere en wat nors overkomende, maar vriendelijke man die mij incheckte bij de receptie en ik ging direct daarna te voet de stad in. Ik wilde naar het Merlion lopen (5.4km) en misschien kwam ik zo nog andere mooie dingen tegen.

Onderweg liep ik langs het stadium en over een grote brug. In de verte zag ik het reuzenrad. Uiteindelijk kwam ik langs de rivier te lopen en ineens zag ik de Indoor Cloud Forest en de Indoor Flower Dome. Ook zag ik de Biomimatic trees en de Marina Bay Sands Hotel.
Alle hoogtepunten lagen dicht bij elkaar.

Ik liep door naar het Merlion en ik zag een soort circuit liggen. Ik vroeg me af of dit het f1 circuit van Singapore zou zijn en volgens mij was dit het ook. Verder lopend kwam ik langs een kunstmatig voetbal veld wat op het meer lag met een tribune op de kade. Op het achtergrond zag ik ook het kenmerkende gebouw van Singapore een witte schelp achtig gebouw waarvan ik nog steeds niet weet wat het is. Toen ik verder liep zag ik daar tot mijn verassing een 7-eleven. (De supermarkt keten uit Thailand) en had ik snel water gehaald.

Ik liep door en kwam bij het Merlion uit. Een soort grote witte Aziatische draak die tevens een water fontein was.

Ik liep verder en kwam bij een grote shopping mall uit. Hier zag ik al in de eerste instantie 16$ SGD staan voor één biertje. (€10,40)
Ik liep verder en kwam bij een koffie plek waar ik mijn telefoon kon laten opladen en bestelde een choco/coffee/caramel shake voor 8,80$ SGD (€5,72). Dit waren de Singapoorse prijzen.

Ik liep verder en kwam bij de biomimetic trees uit. Ik liep erdoor heen en genoot van dit uitzicht. Dit zijn echt de dingen die ik mooi vind. Ik merkte op dit moment dat ik wel iemand ben die van luxe houdt ondanks ik primitief aan het backpacken ben en toch redelijk op het geld probeer te letten.

Ik ging later naar de Cloud Forest en de Flower Dome. Een combinatie ticket was hiervoor $28 SGP (€18,20)

Ik ging eerst naar de Cloud Forest. Dit is een modern overdekte en kunstmatige berg met planten en een waterval. Hier ontmoette ik een broer en zus uit Oostenrijk die samen reisde.

We liepen samen verder met zijn driëen en gingen door het hele Cloud Forest.
Daarna zijn we met zijn driëen naar de Flower Dome gedaan. Dit is ook een Modern overdekt gebied in dezelfde stijl als de Cloud Forest.
Alleen was dit gebasseerd op planten uit diverse landen uit de wereld.

Toen we weer buiten kwamen gingen we snel tickets halen voor de brug in de biomimetic trees. Deze tickets waren 8$ SGP (€5,20).

Om iets voor 7 gingen we de rij in voor de tickets en om 7.15 zou de zonsondergang starten. Vervolgens gingen we om 7.20 de rij in voor de entree. Ook al waren onze tickets gereserveerd op 7.40.

Om 7.45 stonden we nog in de rij en begon de lichtshow in de bomen. 3 minuten later waren we via de lift ineens op de brug terwijl de lichtshow nog een kleine 10 minuten duurde.

Ik denk dat we uiteindelijk bijna een halfuur op deze brug hebben doorgebracht. Genietend van het uitzicht van alle gebouwen zoals de Flower Dome, Cloud Forest, Marina Bay Sands Hotel, het reuzenrad en natuurlijk de Biomemtic trees.

Eenmaal beneden liepen we door het Marina Bay Sands Hotel. Een luxe groot hotel wat misschien wel een van de meest kenmerkende gebouwen in de wereld is.

We zijn deze avond doorgelopen naar China Town waar we snel gegeten hebben. Hier had ik een fried rice besteld voor $5 SGP (€3,25). Ik ben vervolgens met de metro terug gegaan en kwam erachter dat mijn hostel in een prostitutie buurt stond. Veel gebouwen waren duidelijk zichtbaar voor prostitutie en ook op straat waren een aantal prostitues.

In mijn hostel ben ik vervolgens snel gaan douchen en slapen.

Dag 141
S ochtends opgestaan en ontbijt genomen.

Ik ben eerst naar een soort klein winkelcentrum gelopen waar ze internationale bustickets verkopen. Hier kocht ik een ticket voor de volgende dag naar Melakka (Maleisië)
Snel dit ticket naar mijn hostel gebracht.

Ik ben vervolgens met de metro naar Little India gegaan. Een klein stukje India in Singapore. Singapore heeft namelijk heel veel etnische groepen zoals Chinezen en dus ook Indiërs.
Ik liep hier door een markt en het ruikte duidelijk allemaal sterker. Ook veel mensen (voornamelijk vrouwen) hadden een rode stip op hun voorhoofd.

Ik ben vervolgens bij een restaurant uitgekomen waar ik voor 14,80$ SGP (€9,62) een Chicken Tikki Massala met rijst en een sprite kreeg. Ik ben er achter gekomen dat de Indiaanse keuken toch echt wel mijn favoriete keuken is.

Ik ben vervolgens gaan rondlopen en ben na een beetje vragen uit gekomen bij de kleurrijke gebouwen waar Little India om bekend staat. Helaas waren er niet zo heel veel van.

Ik ben mijn weg gaan vervolgen en probeerde nog een middagje te spenderen rond de Biomimetic trees omdat ik er niet genoeg van kreeg. Op het moment dat ik dicht bij was kreeg ik een appje van de Oostenrijkers dat ze bij het strand waren. Ik besloot ze bij te gaan wonen.

Ik nam de metro naar de brug waar ik vervolgens met de monorail naar het strand gebracht werd.
De stranden zijn heel mooi, maar als je naar de vorm kijkt zie je duidelijk dat ze door mensen gemaakt zijn.

Ook in de zee lagen tientalle gigantische vrachtschepen. Singapore is rijk en dat heeft een reden. En deze schepen zullen er dan ook wel voor een reden zijn.

Ik kwam langs een uitkijk toren maar besloot eerst door te lopen. Ik kwam aan bij de twee Oostenrijkers en childe even met hun.
We besloten bus tickets te gaan halen, maar ik wilde snel langs de uitkijktorens, want zij waren er al geweest.

Ik ging er snel heen en het bleek het meest zuidelijke punt van Azië te zijn.

We zijn vervolgens met de monorail en de metro naar het kleine winkelcentrum gegaan en hun hadden exact het zelfde busticket als ik gekocht.

We zijn daarna naar het zelfde restaurant gegaan als waar ik die middag was geweest in Little India. En weer heb ik genoten van een heerlijke maaltijd. Butter chicken met rijst voor 11$ SGP (€7,15). Ik ben vervolgens met de metro terug gegaan naar mijn hostel. Hier heb ik mijn spullen klaar gemaakt een douche genomen en ben ik heerlijk gaan slapen.