Dag 144-145 Pangkor Island

4 november 2019 - Pangkor Island, Maleisië

Dag 144
S ochtends vroeg opgestaan, gedouched, ontbijt genomen en uitgechecked.
Ik ben vervolgens snel een Grab gaan bestellen die mij voor 7 RIM (€1,55) naar het busstation zou brengen. Daar aangekomen heb ik de bus naar Lumut genomen.
Om 9.30 vetrokken en om 15.30 kwam ik aan in Lumut.

Ik had snel tickets gekocht voor de boot naar Pangkor. Een retourtje kostte 15 RIM (€3,33) tot dusver voelde Maleisië op de accomodaties en alcohol na heel erg goedkoop aan.

In de boot ontmoette ik een ouder (rond de 60) Nederlands koppel en had een kort gesprek met ze. Aangekomen bij de eerste haven ging ik eruit. Iets wat de mensen van de veerpond heel raar vonden en ook tegen mij zeiden. Dit was namelijk niet de toeristische plek, maar daar had ik ook bewust voor gekozen.

Aangekomen bij mijn hostel in dit niet toeristisch plekje van het eiland checkte ik direct in.
Evenlater ontmoette ik een Nederlandse jongen genaamd Wessel.
Hij kwam net terug van een restaurantje en ik vroeg of die mee ging stukkie lopen.
Zodoende kwamen we uit bij een pier waar ze vissen als huisdier lieten. Natuurlijk kochten we hier een drankje en de vrouw ging net de vissen voeren. De vriendelijkheid en de kwaliteit van het Engels was beide zo enorm goed dat ik me sinds ik in Maleisië ben geen moment onveilig of ongemakkelijk voelde.

We gingen kijken hoe ze kleine visjes in een afgesloten stuk zee gooide. Grote vissen kwamen ineens naar boven en ze vertelde ons dat deze vissen wel 100-200kg zwaar konden worden.

Wessel en ik heb daarna gechilled op deze pier en zijn daarna naar een restaurantje gegaan. Hier heb ik gegeten voor 6RIM (€1,33) en mijn biertje kostte 7RIM (€1,56).

S avonds hebben we gechilled in het hostel en met een biertje erbij.
Ik ben uiteindelijk in een hangmat in slaap gevallen.
Een klein uurtje later had ik mij verplaats naar mijn bed.

Dag 145
S ochtends opgestaan rond een uur of 9. Wessel was al bij de bakker een broodje gaan halen, maar hij vertelde mij dat dit een tegenvaller was.
Ik ben daarom wat verder gelopen en bestelde hier een soep. Een pittige curry soep met Taugé, noodles en een soort garnalen crackers zaten er in de soep. Daarnaast was de soep gevuld met tientallen stukje chilli peper.

Voor 35RIM (€7,78) heb ik vervolgens mijn kamer verlengd en voor 30RIM (€6,67) heb ik ook een scooter gehuurd voor die dag.

Ik ging met Wessel toeren en na 2L brandstof voor 5RIM (€1,11), dus €0,56 cent per liter te hebben getanked reden we naar het Dutch Fort.

Een oud afgebroken fort stond er en om eerlijk te zijn was het al zover heen dat er gewoon niets meer te zien viel.

We reden door en kwamen bij een moskee uit die boven de zee was gebouwd. We mochten hier naar binnen, maar moesten wel een speciaal blauw gewaad aan.
In de moskee mochten we geen foto's maken. Indrukwekkend was het zeker wel.
Uiteindelijk mochten we ook in de prayer room komen. Dit is de plek waar de mensen bidden.
De moskee was niet zo groot om erg lang te blijven, dus helaas stonden we rederlijk snel buiten.

We zijn verder gaan rijden naar de andere kant van het eiland en onderweg stopte we af en toe voor een foto van het adembenemende uitzicht.

Uiteindelijk kwamen we bij een mooi groot strand uit waar helemaal niemand was. Hier hebben we even gezwommen en fotos genomen, maar na een halfuurtje reden we toch weer verder.

Ditmaal kwamen we bij een nog mooier strand uit.  Dit strand was iets toeristischer dan de vorige.
Op het strand kwamen we meerder maals het oudere koppel van de dag ervoor tegen die ik in de boot had ontmoet.
We kregen kleine gesprekken, zoals over het mileu, vlees consumtie en coraal. We waren immers op Coral Beach.

Uiteindelijk claimde we een stoel bij een terras van een restaurant op het strand en aten een lunch. Dit restaurant was duidelijk duurder, maar voor 24RIM (€5,33) nam ik een lekkere curry met rijst.

Gedurende de dag hielde we deze plek met goedkeuring van het restaurant bezet doormiddel van onze tassen eraan vast te maken en af en toe een drankje daar te halen.
Ook ontmoette we gedurende de dag steeds andere mensen.

Later in de middag waren er 3 neushoorn vogels op het strand in de bomen.
We hebben hier even van genoten en fotos gemaakt.

S avonds hebben we aan het begin van de zonsondergang weer bij het zelfde restaurant gegeten en nam ik een Fried Rice Vegtable voor 10RIM (€2,22) en net zoals Wessel een Chocolade Brownie met Chocolade ijs voor 16RIM (€3,56).
Daarna zijn we fotos gaan maken van de zonsondergang.

We zijn na dit dagje strand via een ATM en een 7-eleven terug gegaan met onze scooters en ik had snel een douche genomen, omdat ik toch behoorlijk verbrand was ondanks al het insmeren.
Ik had het plan om eerst naar Perhentian te gaan de volgende dag, omdat ik hier Michelle weer zou ontmoeten.
Uiteindelijk heb ik een andere weg gekozen en had ik besloten samen met Wessel naar de Cameron Highlands te gaan.

We dronken onze blikjes apple cider nog op van de 7-eleven en zijn daarna gaan slapen.