Dag 15 jungle trekking en een zware avond

20 april 2019 - Khao Sok National Park, Thailand

Op een of andere manier heb ik niet goed geslapen. Snachts werd ik er een beetje prikkelbaar van en de volgende dag had ik er ook wel last van. Desondanks heb ik hierdoor de meest fascinerende geluiden gehoord. Schreeuwende apen, bepaalde vogel geluiden die ik nog nooit had gehoord, krekels en springkanen. Dat was wel een unieke beleving.

De volgende ochtend hebben we ontbeten en zijn we een poging 2 gaan wagen met betrekking tot het dieren spotten. Dit keer zagen we 3 soorten apen. 2 daarvan had ik nog niet gezien in Thailand, dus dat was weer iets nieuws. We hebben daarna een soort van sunrise gekeken op het water, maar de bergen en bomen blokkeerde het meeste licht van de zon.

Terug bij de bungalows zijn we nog gaan zwemmen in het meer en hebben Charleen en ik een kajak tripje gedaan.

Om 10 uur s ochtends vertrok de boot terug. We sprongen in een taxivan wie ons naar een minder toeristisch plekje bracht. Daar hebben we geluncht en hebben we wat genoten van het uitzicht. Terug in de taxivan ben ik als een blok in slaap gevallen, dus de rit naar het bungalow resort was kort voor mij.

Terug in het resort hebben we onze was laten doen, want de jungle trekking was niet goed voor onze kleding.

Daarna ben ik nog even gaan slapen en hebben we bij het zwembad gehangen voor een uurtje.

Na het avond eten hebben we ons voorbereid op de volgende dag. Charleen en ik besloten ons op te splitsen. Mijn keuze was om naar Ao Nang (Krabi) te gaan. Een meer toeristische plek, maar wel met een aantal bezienswaardigheden die ik graag wilde checken.

Na het boeken van de tickets zijn we naar een bar gegaan. Dit is helaas een avond geworden die ik nooit zal vergeten en ditmaal niet in positieve zin.

De avond begon gezellig. Cocktails in de aanbieding dus Charleen en ik besloten voor een Mojito te gaan.
Na een drankje wilde we een kaart spelletje doen, Charleen ging de kaarten pakken, daar kwam hij een jongen tegen. Deze jongen wilde meespelen. Waarom niet? De jongen was een beetje wazig en dat viel ons direct op. Een vriend van kwam langs en gaf hem wat eten, waarna de vriend meteen weg ging. Op het moment dat Charleen en ik een kaart spelletje gingen doen liep hij weg en ging hij voor een lange tijd met het barpersoneel praten, beetje vreemd vonden we.
De jongen kwam na het 1e potje terug en leerde ons wat kaart trucjes. Het was heel gezellig en we hadden in de tussentijd een 2e drankje gehad.
Op het moment dat wij ons 3e drankje wilde halen, wilde hij dit graag halen en betalen. Ik riep meteen dat ik het zelf wilde doen en niet van iemand afhankelijk wil zijn. Toch liep hij direct naar de bar. Op dat moment startte er een vuurshow. Dit duurde best lang en aan het eind kwam hij terug met het drinken.
Ik vertrouwde het niet helemaal en dronk in de eerste instantie niets. Uiteindelijk had ik 1 slokje genomen om toch te proberen. Het bier was warm en smaakte heel anders dan normaal. (Als ze in Thailand geen koud bier hebben dan serveren ze je een ander merk. Al is het bier maar een beetje lauw dan serveren ze het je niet, dus dit was erg vreemd).
Ik vertrouwde het niet en stuurde Charleen een berichtje. Haar telefoon ging af die op de tafel lag en ik schermde haar telefoon af met de speelkaarten zodat alleen zij het berichtje kon zien.
(In de tussentijd was een ober wel zeker 5x langs geweest in die paar minuten om onze tafel af te doen. Het uur daarvoor was er niet 1x een ober langs gekomen.)
Ik keek naar de mojito van Charleen en deze was behoorlijk troebel. Iets wat de voorgaande drankjes niet waren. Charleen schrok van mijn berichtje en zij direct dat ze zich al wat anders voelde na een aantal slokken.
Wij zijn zo snel mogelijk weggegaan uit de bar. De jongen keek ons niet meer aan en zij heel kort netjes doei.
Terug bij de bungalow hebben we veel water gedronken voor de zekerheid. Of er iets in onze drankjes zat weten we niet. Maar naar ons gevoel hebben we slim en goed gehandeld.