Dag 150 Kuala Besut

28 november 2019 - Kuala Besut, Maleisië

Dag 150

S ochtends vroeg opgestaan en deel genomen aan het ontbijt buffet. Vlak erna werd ik opgehaald voor mijn bus naar Kuala Besut.
Eli had een andere bus als mij.

Ik had afscheid genomen van Wessel. Een jongen die echt een maatje van mij is geworden.
Gedurende de rit naar Kuala Besut hadden we diverse pauzes, waar ik bij één stopplek het Nederlandse koppel van Taman Negara tegenkwam en ook daar Eli tegenkwam. Ook heb ik mijn bootticket gekregen naar Perhentian. Dit was een open ticket, dus ik hoefde deze niet perse direct vandaag te gebruiken.

Ik vroeg de buschauffeur van onze minivan of hij mij eerder af kon zetten. De rest ging immers door naar de haven.
Dit was geen probleem.
Aangekomen bij het hostel werd ik heel vriendelijk ontvangen door de eigenaar. Het hostel was een soort resort. Het werd namelijk voorheen altijd gebruikt als schoolcomplex werd mij verteld.

Ik kreeg een dorm toegewezen en er was verder niemand.
Ik kreeg een appje van Eli dat de bus haar 30km te vroeg eruit had gezet. Ze vond uiteindelijk een tweede bus, maar deze ging nog even duren.
Omdat morgen de verjaardag van Allah zou zijn zouden veel restaurants vandaag vroeg sluiten en ook morgen gesloten zijn.
De hosteleigenaar adviseerde mij dan ook snel eten te halen voor zowel mij als Eli.

Ik ging op pad naar de markt en ik wist totaal niet wat Eli lekker zou vinden dus ik ging opzoek naar iets neutraals. Tot mijn verbazing zwaaide alle mensen naar mij, lachte ze allemaal heel vriendelijk en kreeg ik af en toe vraagjes waar ik vandaan kwam enzovoort.
Voordat ik eten had besteld kreeg ik een appje van Eli. Ze was gearriveerd. Ik ging snel terug naar het hostel waarna we samen nog een restaurantje hebben gevonden.

S avonds hebben we gechilled samen met de hostel eigenaar en wat biertjes erbij.
De hostel eigenaar vertelde ons dat toeristen hier amper voorkwamen. Mensen slaan dit stukje Maleisie over, want 10km verderop is de haven naar het erg toeristische Perhentian.
Doordat het niet toeristich is waren alle activiteiten een stuk goedkoper.

We hadden een soort afspraak gemaakt met de hosteleigenaar dat we de volgende dag naar een klein onbewoond eiland zouden gaan met een bootje.

We hebben deze avond afgesloten en zijn gaan slapen.