Dag 162 De krokodillen farm op Langkawi

29 december 2019 - Kuah, Maleisië

Dag 162

S’ochtends opgestaan en we hadden twee scooters gehuurd. We gingen deze dag naar een krokodillen farm. Na het ontbijt maakte wij ons klaar en vertrokken. Blijkbaar had Eli nog nooit een scooter gereden, dus dat was wel even een dingetje. Na haar wat uitleg te hebben gegeven zijn we rustig van start gegaan.

De weg was lang en ik liet Eli bewust voorop rijden zodat ik haar makkelijker in de gaten kon houden. Zodra wij ergens af moesten slaan haalde ik haar even in om de weg te leiden.

Tussendoor zagen we weer aapjes op de weg wat een bijzonder iets blijft.

We kwamen aan bij de krokodillen farm en hoorde dat we daar verschillende tickets konden kopen. Er zat ook één ticket bij waar je een baby krokodil mocht vasthouden. Ondanks deze kans vrij prijzig was, maar wel uniek, besloten we voor dit ticket te gaan. 80RIM (€17,40)

We gingen nog even snel naar het restaurant om een klein hapje te eten. Ik bestelde als verrassing voor Eli samen een portie friet toen ze naar de wc was. Zo hadden we ondanks we nog niet erg hongerig waren wel wat kunnen eten.

We gingen terug naar de ingang en kregen een gids mee die ons langs een aantal grote krokodillen leiden. Het was bijzonder om te zien.

Op een geven moment kwamen we bij de kleine krokodilletjes aan hier mochten wij met een hengel vlees aan ze voeren. De bedoeling was dat je ze eerst ging plagen doormiddel van de hengel terug trekken. Hierdoor kon je ook zien hoe hoog de krokodillen konden springen.

Na een aantal pogingen van de krokodillen was het vlees op en gingen we verder.

We kwamen uit bij de plek waar we de baby krokodil mochten vasthouden. Eerst ging Eli en daarna ik. Ook gingen we nog samen met de krokodil op de foto.

We moesten eerst onze handen wassen voor de gezondheid van de krokodil.

De mond van de krokodil was wel dicht getapet. Hierdoor kon je de krokodil rustig aaien en als je zelfs wilde kussen, maar dat tweede stond ik niet op te wachten.

We mochten twee foto’s uit kiezen die we mee wilde nemen. Eli en ik vroegen of we ook allebei twee foto’s mochten meenemen als we bij betaalde. We wilde immers beide een foto van ons zelf en de krokodil en ook een foto van ons samen met de krokodil.

In de eerste instantie snapte de jongen achter balie het niet, maar na hulp van de camera man was het duidelijk en konden we een beetje bijbetalen.

We gingen daarna verder naar de volwassen krokodillen, de pas geboren krokodillen en een skelet van de krokodillen. Tot slot kwamen we ook bij een voeder show van de krokodillen uit. Hier werden grote klompen vlees naar de krokodillen toe gegooid, maar na tien stukken vlees was de show ook alweer voorbij. Voor hoe lang de show duurde was het wel leuk om te zien. Zeker aangezien die krokodillen boven op elkaar belande toen ze het vlees wilde pakken.

Voor de laatste krokodillenshow moesten we nog even wachten. In de tussentijd gingen we even het terrein af naar het restaurant wat erbij hoorde. We aten hier wat en gingen daarna weer terug.

Tijdens de krokodillenshow zou een man wat trucjes doen met de krokodillen, zoals de krokodil optillen, erop liggen, zijn hand in de mond steken en hem op de mond kussen.

We gingen na deze show weg en konden de lange tocht terug rijden. We reden gelijk door naar een winkel centrum op het eiland. Bij het winkelcentrum had Eli moeite haar scooter goed te besturen, maar ik kon er wel om lachen. Het deed mij herinneren aan het begin van mijn reis, waarbij ik ook nog niet goed overweg kon met een scooter.

Bij het winkelcentrum keken we even rond en misschien konden we hier nog wel een nieuwe telefoon kopen. Helaas was elektronica in tegenstelling tot de andere producten niet btw vrij op dit eiland.

Ik was ook opzoek naar een kapper en kon mijn haren weer voor een budget tarief laten knippen. Mijn haar was ook weer te lang geworden en hoe ideaal is het dat ik mijn haar nog kon laten knippen voor maar een paar euro.

Uiteindelijk na een lange tijd was het iemand gelukt mij een westerse fastfoodketen in te krijgen. Eli wilde namelijk per se naar de Mac Donalds en om eerlijk te zijn was mijn weerstand ook niet meer zo groot.

In de Mac Donalds bestelde ik pittige gefrituurde kip. Er stond heel nadrukkelijk bij dat het extreem pittig moest zijn. Tot mijn verbazing voelde ik wel degelijk een tinteling en was het ook wel pittig, maar ik vond het wel te doen zo. De tafel naast ons zat vol met lokale Maleisiërs en voor hen was het blijkbaar toch de pittig. Ze gooide naar een paar happen al hun kip weg en riepen duidelijk naar ons "Its to spicy". Even later wilde Eli het ook proberen, maar na een minuscuul hapje begon ze al te hoesten en te snakken naar water.

We reden terug vanuit het winkelcentrum. Weer op de parkeerplaats had Eli moeite met manoeuvreren. De bewaker die het op de heenweg ook zag en ik begonnen weer een beetje te lachen.  De schemering begon en we wilde gelieve nog voor het donker terug zijn.

Terug gekomen in het hostel gingen we ons even opfrissen en vroegen we of er nog een markt of iets was. De hostel eigenaar vertelde ons de weg en we wilde wegrijden. Bijzonder genoeg ging mijn scooter niet meer van mijn slot af, want de vergrendeling bleef dicht staan. Scooters hebben namelijk een kapje over het slot. Deze kan je met de achterkant van je sleutel open en dicht maken en is ook per zoveel sleutels uniek, maar de achterkant van de sleutel is van kunststof en door teveel gebruik van deze kunststof nok waren de hoekjes van de vorm eraf gegaan, waardoor je niet meer grip op de vergrendeling kreeg. De hostel eigenaar vertelde mij dat de volgende dag er een nieuwe scooter zou staan. Vanavond besloten we dus maar op één scooter te gaan rijden en Eli wilde graag de rijder zijn. Een beetje eng aangezien ze vandaag pas voor het eerst op een scooter reed, maar ik vond het oké. Bij het wegrijden wankelde ze heel erg en de bochten waren af en toe ook wat spannend, maar uiteindelijk parkeerde we onze scooter langs de weg en waren we bij de markt aangekomen.

We liepen even rond op de markt en ik kocht eerst een blikje Sprite. Even later besloten we voor een hot dog te gaan, maar helaas waren de tafels bezet. Op het moment van bestellen zag ik één tafel vrij komen. Ik vertelde Eli dat ze die snel moest claimen en we waren net op tijd, want 3 seconden later zag ik nog net iemand anders op die tafel aflopen vlak voor Eli ging zitten.

We hadden even gegeten en zijn daarna nog een beetje rond gaan lopen op de markt, waarna we nog een mall in gingen. Hier kocht Eli nog oorbellen en daarna zagen we nog een chocolade winkel. Ze verkocht bijna ieder merkt chocolade wat je kon bedenken, maar niet Tony Chocolely. De mall ging sluiten, dus we moesten weer naar buiten.

We gingen terug naar onze scooter en reden weer terug naar het hostel. Dit keer mocht ik gelukkig rijden. We hadden nog even gechild en een stukje van de film "Hunger Games" gekeken en daarna zijn we gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl