Dag 25-26 Ranong

27 april 2019 - Ranong, Thailand

Dag 25
S ochtends vroeg heb ik een motor taxi genomen naar de busterminal. Vanuit daar heb ik lang moeten wachten op de bus naar Ranong. Een bus met bijna alleen Thaïse mensen bracht me naar een van de meest niet toeristische plekken van Thailand. De busrit koste me 6 uur en aan het einde van de middag kwam ik aan in Ranong. Charleen had het hostel gevraagd mij op te halen. Samen met de eigenaar kwam ze daar aangereden. Een emotioneel moment. Dit komt doordat we goede vrienden zijn, maar ook door alles wat er gebeurd is met de apen eet.

S avonds zijn we naar de hotsprings gegaan en hebben we daar even pootje gebaden. S avonds hebben we spelletjes gespeeld en veel bijgepraat. Daarna hebben we heerlijk een douche genomen en zijn we gaan slapen.

Dag 26
S ochtends hebben we rustig de tijd genomen met opstaan en hebben daarna rustig ontbeten. We wilde daarna ons verblijven verlengen. Echter was er maar 1 bed vrij in de mixed room. Daarom ging ik op de mannen kamer slapen.

Nadat ik alle spullen heb overgebracht zijn we naar het ziekenhuis gegaan om te controleren of ze de vaccinatie voor Rabiës op voorraad hadden. Hiervoor kregen we een goedkeuring. Vervolgens zijn we naar een apotheek gegaan aangezien ik al een tijdje rondliep met verstopte oren en een ontstoken neus. Hier heb ik wat meegekregen. De pillen voor mijn neus kosten 90 cent en werkte zo ontzettend goed. Helaas de oordruppels niet.

Ik had met Charleen een deal gesloten dat ze mij 3 soorten fruit moest leren eten, aangezien ik een hele slechte fruit eter ben. Na een half uur kwam ze al aan zetten met watermeloen. Deze beviel mij toch niet zo slecht.

Daarna zijn we gaan rondlopen in Ranong. Wij waren een van de weinige toeristen die daar rond lopen. Dus we konden echt de lokale dingen gaan ondervinden.  Echter zijn we hier al snel in een koffiebar beland. Daarna zijn we wat gaan rondhangen bij ons hostel. S avonds hebben we gegeten bij een locale restaurant. Ik heb daar noodlessoup gehad met gestold varkensbloed. Toen wist Ik nog niet wat ik aan het eten was, maar dit werd me later verteld.

Na het eten wilde we naar een markt gaan, maar helaas konden we de markt niet vinden. We hebben langs de weg nog eierwafels  gegeten en een bijzonder ritueel gezien wat ik nog steeds niet snap.

S avonds zijn we nog gaan douchen en gaan slapen. De volgende dag was het plan om vroeg naar ziekenhuis te gaan en dan de bus te nemen naar een nog minder toeristischere plek Prachuap Khiri Khan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl