Dag 27-29 Prachuap Khiri Khan

27 april 2019 - Prachuap Khiri Khan, Thailand

Dag 27
S ochtends vroeg zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Het duurde 2 uur wachten voordat we aan de beurt waren voor een vaccinatie in dit achterstallige ziekenhuis.
Tegen een uur of 10 was ik aan de beurt. Ik keeg mijn vaccinatie en snel daarna gingen we terug naar het hostel voor een ontbijt. Daarna zijn we naar de busterminal gegaan met een Tuk Tuk. We zijn daar snel in een minivan gestapt welke ons naar Prachuap Khiri Khan bracht.

We kwamen daar aanzetten op het moment dat de avond startte. We zijn naar een lokale markt gegaan en we waren daadwerkelijk de enige niet Thaise mensen. Het was lastig om te communiceren op een lokale markt aangezien alles in het Thais was en de mensen ook geen Engels konden spreken.
We hebben kokosnoot deeg, noodles, soort gehaktballen, dumplins en eier-deeg balletjes gegeten. We eindigde alles met een dessert. Dit was een soort snoep wat maar 3B kosten. Dat is minder dan 10 cent. Aan de prijzen kon je duidelijk zien dat alles totaal niet toeristisch was.
Aan het einde van de avond wilde ik mijn waterflesje weggooien. Er waren 2 prullenbakken met Thaise tekst erop. Ik wist niet in welke ik het moest gooien. Meteen kwamen er 4 Thaise mensen op mij af om mij te helpen zonder dat ik erom vroeg. Op dat moment realiseerde ik mij hoe nadrukkelijk wij in de gaten gehouden werden als enige toeristen.

S avonds hebben we een douche genomen en gingen we slapen.

Dag 28
We stonden op en hadden een ontbijt genomen. Daarna besloten we naar een ander hostel te gaan, aangezien deze ons niet erg beviel.
We hebben smiddags zelf onze was gedaan. In het uur dat we hadden voor de was zijn we wat gaan eten. Daarna hebben we onze was opgehangen op het balkon van ons hostel. Daarna zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we gegeten bij een restaurantje waarna we vervolgens zijn gaan chillen bij het strand.
Deze dag was een dag met weinig actie, maar het was wel nodig om even bij te komen.

S avonds natuurlijk weer een douche genomen, waarna ik ben gaan chillen in gezamenlijke ruimte en in slaap ben gevallen op de vloer.
Uurtje later mezelf toch weten te verplaatsen naar mijn bed.

Dag 29
S ochtends vroeg rustig opgestaan waarna we naar het ziekenhuis zijn gegaan voor een check voor mijn oor problemen.
We hebben 2 uur gewacht in de wachtruimte waar ook een crimineel zat. Een oranje boeven pak, zijn voeten aan elkaar geketend, een kaalgeschoren hoofd en een politie agent achter hem gaven mij toch niet het meest prettige gevoel.
Rond lunch tijd kregen we te horen dat het ziekenhuis tussen 12 en 1 ging sluiten voor lunchpauze. We konden terug komen na de lunch. Charleen en ik zijn dus snel samen gaan lunchen. Ik ben snel vanuit het restaurant naar het ziekenhuis moeten lopen aangezien ik een van de eerste was na de lunchpauze.
Charleen kwam later na, maar precies optijd want ik was aan de beurt. De conclusie was dat ik teveel earwax had. De oplossing was 3 dagen speciale oordruppels en alles was opgelost.

Smiddags wilde wij naar de tempel gaan, maar er waren ontzettend veel apen. Halver wegen de klim naar de top besloten we terug te gaan. Beneden aangekomen gingen we naar een monnikken dorp, daarna kwamen we nog wat apen tegen. Charleen wapperde met een doek. 1 aap reageerde hierop en liet zijn tanden zien en rende achter Charleen aan voor 10 meter. Dit deed ons toch besluiten wat andere dingen te gaan doen dan hier in de buurt te blijven.

S avonds heb ik een van de mooiste zonsondergangen gezien tot nu toe op de pier. Iets wat ik de laatste tijd steeds meer doe is meditatie. Op het einde van de pier was dit dan ook eenvoudig aangezien je alleen de rustige zee hoorde. Vlak na mijn meditatie ging de zon dan ook echt onder. We hebben daarna nog genoten van wat muziek op Spotify en het uitzicht. Op de boulevard hebben we avondeten gehad bij een aantal marktkraampjes.Tot slot zijn we bij een bar binnengelopen waar ze live muziek hadden. Eenmaal terug hebben we ons opgefrist en zijn we naar bed gegaan.

1. Paulien Peeters:
    27 april 2019
    Jelle, hoe gaat het met die knokkel van je?
    Heel leuk om je reisverslagen te lezen, de laatste dagen heb ik het er wel druk mee gehad. In welk land ben je ondertussen geland?