Dag 44 Relaxen in Chiang Mai

5 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

S ochtends opgestaan en zijn we met zijn tweëen naar oldtown gegaan. We hebben hier een restaurantje gevonden. Wat meer luxe en vers gemalen koffie deden het goed. De wc was echter goed zoeken. Je moest naar buiten lopen en onder de overdekte oprit was een deur en direct daar achter was de wc.

Terug in het hostel zijn we al in de ochtend begonnen met onze weizen bier en hebben we dagje aan het zwembad gelegen. Ook hadden we een aantal jongens uit Spanje leren kennen. Eén van hen was op reis en de rest kwamen hem bezoeken.

Aan het einde van de middag zijn we naar een scooterverhuur gegaan. Hier kon ik een 125cc scooter huren voor onbeperkte tijd. Ik moest wel eerst een tijd aangeven hoelang ik de scooter ongeveer wilde gebruiken. Wilde ik deze scooter daarna toch langer hebben dan hoefde ik ze alleen maar te bellen. Het plan was namelijk dat ik de dag erna de route naar Pai zou gaan rijden.

Charleen was bezorgd om mijn veiligheid en zei tegen mij dat ik voor een helm met gezichtskap moest vragen. Maar om eerlijk te zijn stond veiligheid bij mij ook voorop, dus een gezichtskap was een goed idee.

We kregen ook een tweede helm mee, omdat we nog terug naar het hostel moesten en Charleen achterop mee reed.

We zijn eerst nog naar een restaurant gegaan aan de rivier waar we zo'n 10 dagen geleden ook zaten samen met Fish.
Tijdens het eten dropte Charleen helaas haar helm in de rivier. Met een schoffel kon ik de helm gelukkig uit de rivier vissen.

S avonds hebben we nog een weizen bier uit blik genomen en daarna zijn we toch gaan slapen.