Dag 48-49 Pai deel 2

7 juli 2019 - Pai, Thailand

Dag 48

S ochtends was opstaan niet het gemakkelijkste. En echt zin in een ontbijt met toast had ik ook niet. Dus ik besloot voor mezelf maar een pad thai te maken van de leftovers van de dag ervoor.
Het was me gelukt een pad thai te maken zonder enige assistentie.
Na het eten van de pad thai ben ik een beetje gaan relaxen en heb ik onderzoek gedaan naar wat ik die dag nog wilde doen.

Ik hoorde van de hostel eigenaar dat de hotsprings na 17.00 praktisch gratis waren, omdat de toeristen dan niet meer kwamen en de bewaking weg was.

Ik besloot dus eerst in de middag na de memorial bridge te gaan. Dit is een brug die de jappaners gemaakt hadden om zo sneller troepen van Myanmar naar Thailand te laten gaan. In de geschiedenis is deze brug ongeveer 5x platgebrand/verwoesd en ook iedere keer opnieuw gebouwd. Nu is er tegenwoordig een betonnen brug.

Eenmaal terug in het hostel heb ik een paar kaartjes op de post gedaan. Toch belangrijk het thuisfront te laten weten dat je aan ze denkt.

Aan het einde van de middag ben ik op mijn scooter gestapt en reed ik naar de hotsprings.
Onderweg kwam ik de mooiste landschappen tegen. Aangekomen bij de hotsprings hoefde ik inderdaad niet de entree van 240B te betalen. Ik kocht een flesje water bij een mevrouw voor 10B. Toen ik naar de hotspring wilde lopen riep ze mij dat de entree 20B was. Ik wist dat dit niet waar is. Maar ik had geen zin om moeilijk te doen voor 60cent.

In de hotspring waren alleen Thaïse mensen die overigens geen entree hoefde te betalen....
Het was niet super groot, maar het was wel vet om te zien dat de mensen daar zo blij zijn met een plas water. Terwijl wij hier in de westerse landen pas tevreden zijn met een compleet waterpark.

Eenmaal terug heb ik een Britse jongen leren kennen. Ik ben met hem s avonds naar de markt gegaan waarna we daarna nog een keer naar de memorial bridge gingen. De Britse jongen beweerde namelijk dat deze s avonds oplichtte, helaas was dit niet het geval. Eenmaal terug in het hostel ben gaan douchen en vroeg ben gaan slapen.

Dag 49

S ochtends tegen een uur of 9-10 ben ik op de scooter gestapt. Terug Naar Chiang Mai. De plek waar mijn backpack ligt te wachten.
De terug reis was net zo bijzonder als de heenreis. Het uitzicht was prachtig en het rijden was super leuk.

Onderweg ben ik een aantal scheurpiloten tegen gekomen waarvan onder andere 1 pick up die iedere bocht met piepende banden nam en daarnaast veel te veel risicos nam. Deze chauffeur was echt een gevaar op de weg en had tot meerdere keren bijna een botsing veroorzaakt.
Bijna aangekomen in Chiang Mai was er weer een politie controle. Iedereen werd ditmaal van de weg gehaald. Na het laten zien van mijn Internationale rijbewijs mocht ik verder reizen.

Terug in Chiang Mai had ik 1 nacht geboekt in het zelfde hostel als ervoor en heb ik daar ook mijn backpack terug gekregen.

Ik ben met een groepje van 3 meiden wat gaat eten en daarna heb ik 1 meisje op de scooter naar het busstation gebracht.
Vervolgens heb ik mijn scooter teruggebracht en ben ik met een songtaew terug gegaan naar het hostel.

Na wat chillen bij het zwembad in het hostel. Ging ik met de 2 overige meiden mee. 1 van de 2 wilde namelijk een bamboe tattoo laten zetten. Het was knap om te zien hoe iemand zo'n vaste handen heeft, want je kan geen uitschieters permiteren.

Na de tattoo laten zetten zijn we maar een markt gegaan. Dit was een hele toeristische markt. En het deed me realiseren dat ik op zoek wilde naar minder toeristische plekken. Eenmaal terug in het hostel heb ik dan ook besloten de volgende ochtend naar Sukhotai te gaan. Een niet toeristisch stadje waar ontzettend veel oude tempels te zien zijn.