Dag 55-57 Chiang Mai deel 4

12 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Dag 55

S ochtends weer om 9.30 opgestaan en ontbeten. Daarna ben ik nog even zoals iedere ochtend het zwembad ingedoken en bij gepraat met het koppel uit Zuid-Afrika.

Aan het einde van de ochtend besloot ik toch maar in mijn eentje op pad te gaan aangezien de rest nog K.O. rond het zwembad lag.
Ik nam een Songtaew naar 1 van grootste en oudste tempels van Chiang Mai. Dit was de eerste keer in mijn hele reis dat ik een bordje zag "verboden voor vrouwen". Na de tempel ben ik opzoek gegaan naar eten en zag ik een restaurantje wat me geschikt leek. Daar heb ik chicken-peanut curry besteld met rijst. Één van de beste gerechten ooit.

Na het eten ben ik opzoek gegaan naar de terracotta garden, wat een aantal weken terug dicht was. Dit keer vond ik het wel, maar wat bleek is dat het restaurant nog heel mooi was en nog intact, maar de terraccotta tuin was weg. Ik ben daarom ook maar weer redelijk snel terug gegaan naar het hostel.

In de middag heb ik nog even rustig aangedaan en we besloten s avonds voor een Thaise massage te gaan met de groep. Niet iedereen was heel blij met de massage. Omdat ik altijd een tijdje in Chiang Mai was wist ik wel een paar plekjes om te eten en een bar om te chillen.

We zijn naar de foodmarkt bij de north gate van de stad gegaan en hebben daar gegeten. Daarna zijn we naar de Jazz bar gegaan wat 100 meter verder op was. Helaas begon deze avond de muziek bij de Jazz bar heel laat dus tegen de tijd dat de muziek begon waren we het wachten al beu en besloten we terug te gaan naar het hostel.

Daar heb ik weer heerlijk gedouched en ben ik gaan slapen.

Dag 56
Ik ben opgestaan ontbeten en heb me uitgecheckt. Tegen een uur of 12 ging ik naar mijn nieuwe hostel.

Daar aangekomen had ik een kamer geboekt met 1 tweepersoonsbed. Hier kon ik mij rustig voorbereiden op Myanmar en even tot mezelf komen.

Achteraf bleek dat ik zelfs de enige gast was in het hostel.

Ik heb deze dag niet veel gedaan en ben tijdens de lunch naar de buren gegaan die een restaurant hadden voorin en achterin een kinderopvang.

Eenmaal terug in het hostel heb ik wat papierwerk moeten doen. Ook ben ik naar een ander hostel moeten lopen om papieren uit te laten printen, omdat in mijn eigen hostel de printer kapot was.

In de avond heb ik Giacomo afgesproken. Dit is de Italiaanse jongen van mijn vorige hostel. We zijn met zijn 2e naar de nightbazaar gegaan en hebben daar gegeten. Er waren veel Ladyboys aangezien we dicht bij de Ladyboy cabaret zaal zaten.

Op de terug weg probeerde ik een goedkope songtaew te regelen, maar omdat het avond was en druk op de markt waren de prijzen veel hoger.
Ik ben uiteindelijk met een TukTuk naar mijn hostel gegaan voor 80B terwijl de heenrijs 30B was.

Dag 57
S ochtends opgestaan waar het personeel op mij aan het wachten was aangezien ik de enige gast was.
Meteen kreeg ik toast en warme rijstsoep voor me gezet. Het personeel was zo vriendelijk, helaas dat rijstsoep nou niet echt mijn ding was. Ik heb de helft opgegeten, maar meer niet.

Na het ontbijt heb ik voor de volgende dag een taxi van het hostel geboekt naar het vliegveld. Zodat ik 100% zeker wist dat ik optijd zou komen.

Ik ben die dag naar een winkelcentrumpje geweest. Ik was op zoek naar SD kaartjes om mijn fotos en bestanden te kunnen blijven opslaan.

Ik heb in het winkelcentrum gegeten, 3 SD kaartjes gekocht en wat gekeken naar hoe duur huizen in Thailand waren. Voor 15.000.000B kan je in Thailand een super de luxe villa kopen. (€424.000,-)

Eenmaal terug ben ik mij zelf gaan voorbereiden en heb ik gegeten bij de andere buren. Ik heb hier waarschijnlijk mijn laatste Khao Soi ooit gegeten.

Ik heb in de tussentijd mijn tassen netjes ingepakt en mijn kleding klaar gelegd.

In de avond ben ik nog naar de foodmarkt gelopen. Hier heb ik 2x Pad Thai besteld om zo mijn tijd in Thailand goed af te sluiten.

Op de foodmarkt heb ik nog 3 andere mensen ontmoet en ben daarna terug gelopen maar het hostel.

Hier ben ik lekker gaan slapen.