Dag 63-64 Trekking Kalaw naar Inle Lake

22 juli 2019 - Kalaw, Myanmar

Dag 63

S ochtends vroeg opgestaan en tas in gepakt.
Daarna ontbijt genomen en uitgechecked. Bij het hikingkantoor hebben we ons ingecheckt voor de 2 daagse hike. 33km over 2 dagen door het droge landschap van Myanmar.
We zijn daarna met onze begeleider (Moon) gedropt naast een weg. Vanaf daar begon de hike.
We zijn gestopt in een dorpje waar een vrouw doeken en tassen deed weven. We hebben hier even pauze gehad met groene thee en gefrituurde bonen.
Later zijn we nog een keer gestopt in een dorpje voor lunch. We hebben hier noodles gehad. Na 2 uur pauze zijn we verder gelopen.
Gedurende de trip kwamen we alleen hele locale mensen tegen. Werkend op land, werkend aan huizen, op een kar met 2 runderen die de kar trokken, vrouwen die spullen draagde op hun hoofd. Deze dag is meer in foto's uit te drukken dan in woorden.
Eenmaal aangekomen bij de overnachtingsplek hebben we het rustig aan gedaan. Voor mij persoonlijk viel de hike niet zo zwaar. Helaas waren een aantal in de groep helemaal gesloopt.
Als avondeten kregen we rijst met diverse curries en groenten.
We zijn tegen een uur of 9 toch gaan slapen.

Dag 64
S ochtends vroeg opgestaan waar we pannenkoeken als ontbijt kregen. Direct daarna zijn we verder gaan hiken.
Eenmaal bij Inle Lake moesten we een entree betalen van 15.000Ks tot het gebied (9 euro)
Na een stukje verder te zijn gelopen hebben we pauze gehad. Dit was onze laatste pauze voor de lunch.

Na de pauze zijn we verder gaan hiken, maar op verzoek van een aantal groepsgenootjes moest er nog een pauze ingelast worden. Ik merkte bij mijzelf dat ik de pauzes niet nodig had en maar onnodig vond. Maarja.... het is een groepstrekking.

Na 4.5 uur of hiken waren we bij de lunchpauze. Hier hebben we een uurtje gezeten waarna we naar de boot moesten lopen.

Eenmaal bij de boot claimde ik een plekje voorin en vertrokken we in een klein kanaaltje tussen hoge grassen and rieten hutjes op palen tot we bij een soort open meer kwamen.

Het meer is niet diep en overal zie je planten en hutjes op palen. Na een stukje varen zagen we vissers netten gooien vanuit kleine bootjes en zagen we mensen wier uit het meer halen met een hooivork en deze verder vervoeren.

Eenmaal aangekomen in het hostel hebben we ons ingecheckt en heb ik een jongen "Will" leren kennen.
Na een snelle douche vanwege de trekking ben ik met hem naar een tentje gegaan een snack en een drankje.

In de avond hebben we gegeten met 3 personen bij een Indian restaurant. Ik had daar Vindaloo besteld. Een typisch indiaans gerecht.

S avonds zijn we gaan chillen op de rooftop van ons hostel. En hebben we een aantal mensen ontmoet.

Daarna ben ik lekker gaan slapen.

1. Paulien Peeters:
    22 juli 2019
    Hoi Jelle, wat een fantastische dingen maak jij mee. Geniet ervan.