Dag 75 Hsipaw

1 augustus 2019 - Hsipaw, Myanmar

S ochtends toch even opgestaan om te gaan ontbijten voordat de ontbijt tijd over was.
Daarna terug naar bed gegaan.

Rond lunch tijd ben ik opzoek gegaan naar een restaurant wat goed aangeschreven stond op Tripadvisor. Tripadvisor kon ik in Myanmar wel waarderen aangezien het eten hier niet zo geweldig was.
Het viel me direct op dat in dit plaatsje alle namen van restaurants en toeristenbureaus begonnen met Mr. Of Mrs.
Mijn lunch had ik dan ook bij Mr.Shake.

Ik ben daarna naar het treinstation gelopen om te kijken voor treintickets naar Mandalay. Er werd mij verteld dat deze alleen op de dag zelf 3 kwartier van de voren gekocht konden worden.

Ik ben daarna terug gelopen naar het hostel en geprobeerd nog even een uurtje slaap te pakken na deze bijzondere nacht.

Tegen een uur of 3 ging ik een fiets huren en ging op zoek naar Little Bagan. Een kleine stukje grond met een aantal stuppa's. (Mini pagodas). Vervolgens ben ik een beetje rond gaan fietsen waarna ik op de terug weg een jongen tegen kwam. We spraken af dat we bij zonsondergang elkaar wel zoude zien op sunset hill.

Ik ben vervolgens naar een restaurant gegaan "Mrs. Popcorn garden" hier ging ik dan ook even voor lekker westers eten. "Schnitzel", wat eigelijk gewoon gefrituurde kip was, friet en koffie.

Ik ben daarna met de fiets naar de zonsondergang hill gegaan waar ik veel westerse mensen heb ontmoet. De klim naar deze heuvel was bijna niet te doen met de fiets en ik heb daarom ook stukjes moeten lopen.
De terug weg van deze heuvel was wel een stuk aangenamer. Verrassend genoeg stond er beneden wel iemand met een behoorlijk zwaar automatisch geweer in zijn hand met iets wat leek op een politieauto. Snel doorgefietst en doen alsof ik niets had gezien. We zijn daarna met een aantal van deze mensen naar Mr.Shake gegaan. Vele om te eten, maar voor mij voor zoals de naam van het restaurant zegt een shake.
Ik ben daarna terug gegaan naar het hostel en heb nog even met een Israëlisch meisje gechilled op het dakterras die ik op de sunset hill heb leren kennen.

Daarna ben ik gaan douchen en slapen.

1. Paulien Peeters:
    1 augustus 2019
    Een heel apart land waar je (volgens je verhalen) nu bent.
    Volgens mij ben je nu in Vietnam of ben je al verder met je reis?