Dag 83-84 De laatste keer Bangkok

10 augustus 2019 - Bangkok, Thailand

Dag 83

S ochtends opgestaan en ontbeten en gelijk de co van kessel fietstour geboekt. Daarna gaan douchen en snel mijn eigen wasje gedaan.

Na de was ging ik mijn tas uit mijn kluis halen om wat geld te pakken voor de fietstour. Tot mijn schrik was al het geld uit mijn tas gehaald.

We stonden net op het punt te gaan naar de co van kessel dus ik liet even links liggen.

De co van kessel is een fietstour in Bangkok.
Het was leuk, maar ik moet zeggen dat ik er wel meer van verwacht had.
Gedurende de fietstocht zie je de kleine steegjes en de lokale mensen in Bangkok zelf.

Ook hebben we gebruik gemaakt van een pondje waarmee we de rivier in Bangkok overstaken.

In de fietstocht zijn we langs tempels gegaan, het huis van de oma van de koning en een paar marktjes.

Tijdens de fietstocht zag ik midden een bangkok een gigantsche varaan kruipen langs het kanaal. Ik denk dat deze wel 2 meter lang was. Het bijzonder om zo'n beest in het centrum van deze gigangische stad te zien.

Na de fietstocht ben ik nog met 2 Nederlandse meiden waarmee ik de fietstocht heb gedaan naar china town gegaan waar we gegeten hebben.
Op de terug weg hebben we een TukTuk genomen.

Ik ben nogmaals mijn rugzak gaan controlleren of ik niet zelf een foutje had gemaakt met het geld, maar nee ook alle geheimen plekjes met geld waren leeg.

Ik informeerde de receptie en kreeg later te horen dat er 2 andere meiden ook waren die ook al het geld kwijt waren.

Machteloos rond een uur of 7 stond ik daar. De volgende ochtend maar aangifte doen.

Deze avond heb ik even rustig aan gedaan bij de biljarttafel. Rond een uur of 11 kreeg ik een berichtje of ik met de 2 meiden mee wilde naar Khao San Road.

We hebben een uurtje wat gedronken op Khao San Road. De eerste keer hier aan het begin van mijn trip voelde heel hectisch en genieten was moeilijk. Maar nu met wat woordjes Thaï en wat kennis van Thailand kon ik mijn prima vermaken.

Terug in het hostel ben ik maar heerlijk gaan slapen

Dag 84

S ochtend opgestaan en ontbijt genomen. Daarna hoorde ik nog een 4e persoon waarvan het kluisje die dag ervoor leeg was.

Ik ben naar het politiebureau gelopen waar ik meteen doorverwezen werd naar een wat "belangrijkere" politieman. Zittend in een grote ledere stoel en heel veel badges op zijn shirt begon het gesprek. Doormiddel van google translate en hulp van andere agenten kon ik alles uitleggen.

2 politieagenten gingen met mij mee naar het hostel. Achter in de politieauto gingen we naar het hostel. Hier kwamen we tot de conclussie dat de camera deze nacht "kapot" was.
Na een kort onderzoek gingen we terug naar het politiebureau. Hier kreeg ik een Thais politie rapport. Natuurlijk wist ik wat er in stond, maar lezen werd moeilijk.
Na veel fatsoenlijke hulp van de politie verwezen ze mij naar de Nederlandse Ambasade voor een vertaling.
Bij de Nederlandse Ambasade vertelde ze mij dat ze dit niet wilde doen. Hiervoor moest ik naar een translator. Maar deze was die dag gesloten.

Ik ben daarna snel gaan lunchen bij een super de luxe shoppingmall. Hier heb ik denk ik de duurste soep ooit gehad.
Tussen alle Rolls Royces, Maybachs en andere dikke autos liep ik terug naar de Nederlandse Ambasade waar ik mijn badge nog moest afgeven.

Terug in het hostel heb snel nog eten gescoord. Daarna heb ik 2 jongens ontmoet. We hebben hier een paar uurtjes pool gespeeld waarna we naar Khao San Road gingen.
Tussendoor heb ik veel contact gehad met de receptie en vele male de excuses gekregen dat mijn kluisje was leeggeroofd en de cameras niet werkte.

Op Khao San Road hebben we wat gegeten en hebben we een lekker mannen avondje gehad met biertjes en lekker lompen humor.

Terug in het hostel ben ik maar gaan slapen.