Dag 87-88 Vang Vieng

15 augustus 2019 - Vang Vieng, Laos

Dag 87
S ochtendsvroeg opgestaan en ontbeten.
Daarna snel in de minivan bus gesprongen.
Deze bracht Javier en mij na een busrit van 7 uur naar Vang Vieng.
We besloten een paar dagen langer samen te reizen en dus ook hetzelfde hostel te nemen.

Vang vieng stond erom bekend een grote party city te zijn. Nog steeds zijn er veel clubs en is er ook een groot partyhostel genaamd "Nana's". Gelukkig besloten wij ergens anders te verblijven. Aangekomen in het hostel zijn we meteen een scooter gaan huren. In tegenstelling tot Luang Prabang was de scooter huur een stuk goedkoper. Namelijk 40.000 KIP (€4,-).

Javier en ik zijn naar een blue lagoon gegaan over de meest slechte wegen die ik ooit in mijn leven heb gezien. De rit was grappig en avondtuurlijk waar ik wel van ben gaan houden.
Na heel veel gaten in de weg, modderplassen, veel water, soms alleen maar losliggende stenen en vooral veel zand zijn we aangekomen bij blue lagoon nummer 2. Een niet toeristische lagoon waar je kan zwemmen in verfrissend koud natuurlijk water.

Er waren een aantal speeltoestellen waar we natuurlijk als 2 kleine jongetjes gebruik van maakte.

Terug in het hostel hebben we snel ons opgefrist en zijn we rond gaan rijden met de scooters opzoek maar een sunset spot.
We kwamen snel uit bij een grote rivier waar restaurantjes waren.
We parkeerde onze scooters en gingen over een gammele brug van ongeveer 75 meter lang naar de overkant.

Aan de overkant was een restaurantje met bamboeplatforms half op het water. We hebben hier plaats genomen bestelde wat biertjes en hadden wat gegeten.
Helaas kwam mijn rijst 30 minuten later dan mijn curry. Dus ik besloot na 10 minuten mijn curry maar puur op te eten (wat best wel lekker was). De rijst kwam op het moment dat we wilde gaan, dus deze hebben we niet aangenomen en ook niet betaald.

S avonds wille Anna en Gareth die die middag ook zijn aangekomen in Vang Vieng nog samen wat drinken, maar de sfeer zat er niet echt in.
Javier en ik wilde eerst naar een club gaan. Eenmaal in deze club stonden alleen maar aziaten te dansen op K-pop. Mensen dansen daar zo uitbundig en overdreven dat het gewoon ongemakkelijk voelde. We zijn daarom terug gegaan en ik ben daarna ook maar snel gaan slapen.

Dag 88

S ochtends opgestaan en ontbeten. Ik ben daarna een shirt gaan kopen, want ik wil in ieder land 1 tshirt kopen en dragen als souvenir.

Toen ik de winkel uitliep met Javier kwamen we een meisje tegen. Ze zei hoi en we zijden hoi terug. Vreemd genoeg kwam dit meisje mij zo bekend voor en ik besprak dit met Javier.
Toen realiseerde ik me waar ik haar van kende.

Voor mijn reis in Nederland zocht ik op wat reizigersforums naar mensen die wilde gaan reizen. Ik leerde dit meisje (Kelly) kennen via dat forum en we whats appte af en toe met elkaar. Ondanks onze doelstelling hetzelfde is vertrok ik 2 maanden eerder.
1 minuut nadat ik haar tegen was gekomen appte ik haar van "waar ben jij nu?". Ze reageerde "ja, ik herkende jou ook".

Het is bijzonder dat iemand die je nog nooit in het echt had gezien en alleen kent via whatsapp en van een paar fotos je ineens onverwachts tegenkomt.

Javier en ik wilde die dag naar Lagoon 3 gaan. 2 franse meiden en een paar jongens uit een ander hostel wilde met ons mee.

Lagoon 3 is de verste van allemaal en daar gingen we weer met de scooter. De 2 franse meiden samen op 1 scooter en 2 andere jongens ook samen op 1 scooter.
Het tempo lag een stuk lager dan wanneer ik alleen met Javier reed.

Uiteindelijk reden de 2 jongens een lekker band op het moment dat we een dorpje doorreden.
Ze vonden direct een garage maarja.... hun probleem. Ik kende ze niet eens is.

Met de 2 fransen meiden, Javier en ik zijn we aangekomen bij lagoon 3. Ik wist dat Kelly ook naar een lagoon ging, maar in eerste instantie wist ik niet welke. Het was dus wel toeval dat we naar dezelfde gingen.

Javier en ik werde weer gelijk kleine kinderen toen we de zipline en schommel boven het water zagen.

We hebben daarna even wat rond gezwommen en ik heb even een bijgepraat met Kelly.

Kelly vertelde me een mooie hike plek en Javier en ik besloten daar meteen heen te gaan, omdat we nog tijd over hadden.

De snelheid met de scooters lag direct een stuk hoger nu we met ons tweëen reden.

Aangekomen bij de klim parkeerde we onze scooters en mochten we voor 10.000KIP (€1,-) naar boven.
De klim was vrij pittig zeker aangezien ik kapotte slippers droeg.
Eenmaal bezweet bovenaangekomen was het uitzicht prachtig. Ook stond er een motor vlakbij de afgrond waar je op kon zitten voor een leuke foto.

Eenmaal beneden kochten we water en mochten we gratis van de vrouw was ijswater pakken uit de koolboxen om onze gezichten en armen te koelen.

Terug naar het hostel gereden waar ik snel een douche heb genomen.
De Nederlandse meiden "Eliane en Marise" waren vandaag ook aangekomen in Vang Vieng. We besloten met ons vieren te gaan eten op de plek waar Javier en ik de dag ervoor ook avondeten hadden gehad.

Het was gezellig en we kwamen tot de conclussie dat we die avond maar is uit moesten gaan.

We zijn naar Nana's party hostel gegaan waar Marise en Eliane verbleven. Hier hebben we een paar biertjes gedaan.
Daarna zijn we naar 2 clubs geweest en hebben we een uitgaansavondje gehad.

Terug in het hostel ben ik weer gaan slapen.