Dag 89-90 Vang Vieng deel 2

16 augustus 2019 - Vang Vieng, Laos

Dag 89
S ochtends opgestaan met een beetje vermoeid gevoel. Vandaag zouden we gaan tuben, maar ik had er eigelijk geen zin in. Toch had ik mij voorbereid. Een half uur voor we zouden gaan gaf de rest ook aan er geen zin in te hebben. We hebben het dus uitgesteld.

Ik had nog een paar uurtjes rustig aangedaan en ben toen met een Engels koppel die ik kende van een ander halve week eerder in Bangkok en een Frans meisje naar een grot gegaan waar ook een kleine waterval was.

De grot was mooi om te zien, maar verder niet zo spectaculair, maar de waterval was ideaal. We konden hier lekker in zwemmen. Je kon zelfs een stukje een grot in zwemmen. Deze grot leek wel op iets wat uit een film kwam.
Samen met een paar locals waren we daar een uurtje aan het zwemmen.

Op de terug weg snel wat gegeten en daarna een avondje gechilt in het hostel. Met een paar biertjes en kaartspelletjes hebben we deze avond afgesloten.

Daarna ben ik optijd naar bed gegaan.

Dag 90
S ochtends opgestaan en een busticket geboekt bij het hostel naar Vientiane voor de volgende dag.

Daarna mij rustig voorbereid voor het tuben. Vervolgens ben ik naar het partyhostel "Nana's" gelopen waar ik samen met Marise en Eliane de tubing zou doen en reserveren.

We kregen te horen dat het slimmer was om met de groep van 12.30 mee te gaan. Wij hadden ons ingesteld op één groep later, aangezien we nog moesten eten.

Snel hadden we een take away chicken club sandwich besteld. Die geweldig lekker was en deze hebben we half opgegeten voor vertrek en de andere helft onderweg naar het tuben in de minivans/TukTuks.

Aangekomen bij de banden werden ze allemaal op het dak van de vans/TukTuks gegooid en reden we vervolgens verder.

We moesten allemaal een band pakken en naar het meer lopen.
Hier gingen we één voor één in een band met de best wel heftige stroming mee.

Ik raakte Eliane en Marise meteen kwijt, maar na 2 minuutjes dobberen was daar al de eerste bar.
Het tuben is namelijk een kroegentocht op het water. Echter is na een aantal dronken sterfgevallen op het water de kroegenaantal van 6 naar 2 gebracht.

Bij de eerste bar werden ons touwen toegegooid en werden we binnen gehengeld. Er werd hier natuurlijk lekker gefeest.

Na ander half uur gingen we verder dobberen. Gedurende het dobberen kregen we een grote groep die allemaal aan elkaar vast hielden. Het dobberen was nu ongeveer een uurtje. En toen waren we al bij de tweede en laatste bar.
Hier hebben we ons tubing avondtuurtje afgesloten met nog een biertje. Ook was er een platform op ongeveer 5 meter hoogte waar vanaf konde springen in de rivier. Hier heb ik natuurlijk een aantal keer goed gebruik van gemaakt.

Terug in het hostel heb ik mij gedouched. Daarna ben ik samen met Eliane en Marise en een andere Nederlandse man gaan eten. Even een 7-upje besteld en een fish and chips. Even een andere smaak in de mond.

Terug in het hostel was ik uitgeput en ben ik van veel mensen afscheid gaan nemen. Daarna ben ik gaan slapen.

1. Paulien Peeters:
    16 augustus 2019
    Verschrikkelijk spannend lijkt mij die tubing kroegentocht.